Re: Jaka jest plyta Asus pod pentium na chipsecie SIS

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 16 May 1996 - 19:43:46 MET DST

>Chcialbym wiedziec jaki sa plyty z chipsetem SIS, oraz jak sie maja w
>stosunku do Triton'a. Jaka jest plyta ASUS'A na chipsecie SIS

Generalnie z tanich plytek asusa warte uwagi sa dwa modele: sp4 i tp4.
pierwszy oparty jest na kosciach sis 551x, drugi na tritonie fx.
przeprowadzone przeze mnie testy wykazaly nieznacznie wieksza predkosc
plyty na kosciach sis (sp4) jesli chodzi o operacje na pamieci i grafike.
wyniki wintacha najbardziej roznily sie przy pentium75 (wynikalo to z
faktu, ze w sp4 mozna wlasciwie niezaleznie ustawiac zegar pci, a w tp4
przy pentium75 na pci jest tylko 25mhz). ogolnie: sp4 jest moim zdaniem
lepsza, w ogole jest to jedna z najlepszych plyt pentiumowych jakie
widzialem.

karpio

ps. cena sp4 z 256kb pipelined burst cache wynosi 610zl