Re: Jaka jest plyta Asus pod pentium na chipsecie SIS

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 16 May 1996 - 20:47:19 MET DST

>A co to za "s3trio64" bo ja bawilem sie kilkoma kartami na kosci Trio64
>(Diamond, Data Expert, Acorp ...) w tej plycie i jakos zawsze na P-100 i
>P-166 bylo wszystko OK.

faktycznie, miro nie dzialaja nawet przy 60MHz, ale ja bym sie nie dziwil -
zreszta skoro jest bardzo dobra plyta, to dlaczego mamy wsadzac do niej
badziewne karty? :) poza tym to co Piotr pisze to prawda.

>Eee, mialem ta plyte w domu przez pol roku i rozne w niej EDO siedzialy i
>jakos nigdy nie mialem nawet najmniejszego problemu a mam w zwyczaju gonic
>plyte w setupie na maxa a i klienci nic nie reklamuja a poszlo juz tego w
>Polske pare dziesiatek.
>Karpiu zreszta tez sie chyba ta plyta bawi(l) z EDO (a i pewnie inne
>konfiguracje przecwiczyl) i jakos nie slyszalem od niego zlego slowa o tej
>plycie a wrecz przeciwnie.

owszem, robilem najrozniejsze cuda wlacznie z mieszaniem pamieci edo z
nieedo. wszystko dziala pieknie i nie widze specjalnych problemow. nawet
jak wsadzilem pamieci 70ns 36-kostkowe przy 133MHz (w dokumentacji pisze,
ze tak sie nie powinno robic) to wszystko bylo ok.

>Zalezy czym i jak sie mierzy ale nie twierdze, ze we wszystkim jest szybsza.

bzdura - moge udostepnic wyniki testow. co to w ogole za jakas moda -
wszystko co z tritonem jest najlepsze, najpewniejsze i w ogole. a okazuje
sie ze guzik prawda. wszyscy powtarzaja to co ktos gdzies kiedys glupio
chlapnal. triton I fx to moim zdaniem wcale nie najlepszy chipset. asusek
na sisach wyszedl mi lepiej niz asusek na tritonie i wyraznie lepiej niz
jakas gigabyte tez na tritonie.

karpio

ps. wniosek: kupujemy z tch wylacznie asuski na sisach, wzielismy jednego
tritona do testow i sprzedalismy go prawie bez marzy jakiemus odbiorcy
hurtowemu bo nie chcielismy klientowi tego sprzedawac (byla lepsza od
konkurencji, ale nie najlepsza). nadal wiec twierdze, ze to najlepsza z w
miare tanich plytek pentiumowych.

btw. nie wiem czemu, ale duza czesc testow na starym chipsecie neptune
wychodzila lepiej niz na tritonie I fx...

btw2. pytanie do piotra: moze masz jakies materialy nt. chipsetow,
procesorow i plytek glownych ktorych ja nie posiadam i bylbys sklonny je
udostepnic? :)