Re: Mentalnosc Kalego czyli Re: crack do rara

Autor: sc_at_iarrisc.iar.wat.waw.pl
Data: Wed 15 May 1996 - 11:33:03 MET DST

On 15 May 96 at 1:30, Marcin wrote:

> macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski) wrote:
[...]

> Gdyby ludzie nie kradli softu, automatycznie wiecej kopii by sie
> sprzedawalo. Proporcjonalnie do tego spadlaby cena.
> Najprawdopodobniej za oryginal placilbys tyle co dzis placisz
> piratowi. Tymczasem polskie programy czesto musza byc w cenie
> zagranicznych... Ale ty przeciez wiesz lepiej!
[...]

Ja sie w zasadzie z tym zgadzam, ale jakis czas temu (2-3 lata,
teraz tez, ale rzadko) zarbialem m.in. na oprogramowaniu
zabezpieczajacym przed nielegalnym uzytkowaniem (pochlebiam sobie, ze
tanie i skuteczne ale tylko pod DOS). Takie zbezpieczalki - dla firm
i pojedynczych programistow. W kilku niemalych firmach, powiedziano
mi cos takiego:

"...zainstalowanie czegos takiego spowodowaloby, ze nasze programy
spadlyby z gieldy. Wie pan, do domu to nasze programy i tak sa za
drogie, a jak sie ktos w domu do pirackiej wersji przyzwyczai to
potem firma w ktorej pracuje to kupi..."

Na to ja: "Ale przeciez zwalczacie piractwo???"
(wtedy w tfu, publikatorach, pelno bylo o tym)

Na to w jednej z najwiekszych firm: "Przeciez trzeba sie jakos
reklamowac..."

No ale to bylo dwa lata temu...

                                         Pozdrowienia, Adam