Re: Jakies dobre slowniki...?

Autor: Andrzej Kajetanowicz (Kajtek_at_ac.dal.ca)
Data: Tue 14 May 1996 - 15:34:39 MET DST

At 12:02 PM 14-05-96 +0200, you wrote:
>Czy znacie moze jakies b. dobre slowniki angielsko-angielskie ?
>(Tzn takie, ktore przydadza sie studentowi anglistyki)
>Bardzo prosze o informacje oraz opinie.

>P.S.: Jeszcze raz zaznaczam, ze chodzi mi o BARDZO dobre (duze) slowniki.

Wiem ze na CD jest Webster - to jest amerykanski standard ( troche historii
o tym slowniku na http://rain.org/~karpeles/websterdis.html ) i kosztuje
$33. Zawiera 160000 hasel i 1000 ilustracji oraz 6500 hasel biograficznych.
http://www.cdromshop.com/cdshop/desc/p.081413004540.html

 Krolem slownikow jest Oxford English Dictionary second edition -
dwadziescia kilka tomow druku - miesci sie na jednym CD ale jest cholernie
drogi - kosztuje $895. Zawiera jednak 290500 hasel i 616500 znaczen slow
oraz 2500000 cytatow. Adres http://awa.com/nct/cds/oed.html

W Microsoft Bookshelf jest tez slownik dosc dobry ale Webster i Oxford to
standardy.
 W internecie mozna znalezc jakies slowniki le te do sciagniecia nie beda
BARDZO DOBRE - to te bardzo dobre musza zajmowac kilkaset megabajtow.

Jest natomiast slownik Webstera na sieci, z ktorego mozna korzystac. Jest on
w kilku miejscach. (np: gopher://pandora.sf.ca.us:4320/1webster, albo
http://nuinfo.nwu.edu/world/webster.html albo
http://c.gp.cs.cmu.edu:5103/prog/webster)
Jesli ktos ma na stale polaczenie z internetem to to ma sens, jesli jednak
ma sie czlowiek laczyc poprzez modem by znalezc znaczenie i zrodloslow
jednego lub dwu slow to nie jest bardzo praktyczne.

Oxford jest tez na sieci ale nie jest dostepny dla kazdego. Niektore
uniwersytety daja dostep do Oxforda ale tylko dla swoich pracownikow i
studento. Nie znalazlem jeszcze bezplatnego dostepu do Oxforda.

Ciekawa strone z polaczeniami do roznych reference sites znajdziesz na
http://nearnet.gnn.com/gnn/wic/wics/ed.ref.html

Andrzej Kajetanowicz
Halifax, Nova Scotia, Canada
kajtek_at_ac.dal.ca