Re: TRANSCRIPT FOR IBM OS/2 WARP TELESEMINAR

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 14 May 1996 - 15:18:55 MET DST

On 14 May 1996, Gregorio Kus wrote:

> no coz, nic w tym dziwnego - w koncu cala potega M$ zostala zbudowana
> na marketingu (bo przeciez nie na wyzszosci technologicznej hl/e hl/e h/e)
> a poslugujac bledami marketingowymi IBMa moznaby napisac podrecznik
> pod tytulem: "jak splajtowac dysponujac swietnymi produktami".
>
> Grego
>
> P.S. Aczkolwiek wyglada na to ze IBM Polska jest jeszcze gorszy
> od wloskiego (ktory jest najgorszy w europie zach),
> bo tutaj az tak zle nie jest.

Ok. I co dalej, OS/2 jest fajnym systemem odpowiednik M$ to NT z tym
ze za duzo wyzsza cene.

W firmie korzystamy z Access Serverow na bazie OS/2 (calkiem duze maszyny)
i co z tego. Zastosowanie scisle profesjonalne nie dla Mass.
Uzytkownicy wola M$word-a po polsku na stacjach z win3.1. OK mozemy im
zainstalowac za nastepne 6 miesiecy os/2 tylko po jaki c****.
Mozan sie fascynowac kapitalna niezawodnoscia systemu, prawdziwie
obiektowym podejsciem do interfejsu uzytkownika itd ale co z tego
to sa puste slowa i nic wiecej. Za porzadny system to taki ktory
jest:
1. stabilny, bezpieczny, szybki
2. jest udokumentowany
3. posiada zaplecze dla programistow
4. posiada zaplecze aplikacji

OS2 spelnia znakowmicie 1 i moze 2 punkt. Co do 3 zastanowilbym sie
z cala pewnoscia nie spelnia punktu 4.

Pamietacie jak wymarly takie sprzety jak atari,amigi, nexStep-y -- brak
aplikacji.

Wiec zwyklego uzytkownika malo interesuja punkty 1 i 3, oni bardziej sa
zainteresowani 2 i 4 niestety OS/2 tego nie spelnia.

Teraz na koniec - IBM zarznie wlasny produkt wlasnymi rekami, M$ bedzie
dalej produkowal chale na potege, kolejne wersje beda bardziej stabilne,
az gdzies ok 3000 roku wyjdzie system stabilny wielozadaniowy i szybki :))

Mozemy porozmawiac calkiem profesjonalnie o systemach, biorac pod uwage
ich popularnosc, zaplecze aplikacji itd.

Jarek
PS: Wlasnie dostale propozycje napisania czegos dla NT i to za duze pieniadze
ciekawe co mam powiedziec: Nie napisze bo nie lubie M$ czy Napisze bo
lubie pieniadze a system jest dla mnie malo wazny. :))))
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #