Re: PC a siec

Autor: Bartlomiej Czardybon (czar_at_dumb.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Sat 11 May 1996 - 15:56:47 MET DST

On Sat, 11 May 1996, Wojciech Piatkowski wrote:

> Witam,
>

> PC-ta wolnostojacego znam b. dobrze, sieciowego tylko od strony
> uzytkownika. Mam wiec nastepujace pytanie :
>
> Jest sobie szkola, ktora chce miec dostep do Internetu.
> Dostep jest juz mniej wiecej zalatwiony jednak :
>
> w szkole sa 6* PC386 100 Mb HDD itd.
> 1* PC486 150 Mb HDD
>
> Jak zrobic szkolna siec jak najmniejszym kosztem ?
> TZN. : na RS232 i zeby do 486 mozna bylo podlaczyc modem
> do laczenia ze swiatem

        LINUX !!!
        do 486 podlaczasz modem, instalujesz Linuxa i robisz zeby mial
polaczenie do internetu - to za darmo.
        Kupujesz 7 kart ne2000 po 1 milion kazda, 50 metrow kabla po ok. 6
tys. starych zl. za metr, kupujesz 14 BNC-kow do podlaczenia kabla do
kart.
        Sciagasz NCSA Telnet, Winsocki, Netscape'a i instalujesz to na
386stkach - tez za darmo.

        Jak widzisz jedyny koszt jaki ponosisz to koszt kart sieciowych -
mozna byloby probowac uzyc portu rownologlego - mozna zalozyc PLIP - jest
tez bardszo szybki, lub RSa - wolniejszy, ale 386stki moglyby wtedy dzialac
tylko jako terminale Unixowe.

> Mam nadzieje, ze rozwiazania beda oparte na free- lub share- ware'ach
>
> Wojtek P.
        A ja mam nadzieje ze troche pomoglem.
                LINUX rulez.

Bartlomiej Czardybon
Silesian Technical University - Faculty of Computer Science