Re: PC a siec

Autor: Jacek Kijewski (c55610jk_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl)
Data: Mon 13 May 1996 - 15:20:14 MET DST

On 11 May 1996, Wojciech Piatkowski wrote:

> Jest sobie szkola, ktora chce miec dostep do Internetu.
> Dostep jest juz mniej wiecej zalatwiony jednak :
>
> w szkole sa 6* PC386 100 Mb HDD itd.
> 1* PC486 150 Mb HDD
>
> Jak zrobic szkolna siec jak najmniejszym kosztem ?
> TZN. : na RS232 i zeby do 486 mozna bylo podlaczyc modem
> do laczenia ze swiatem

 Hmmm... Jestes pewien, ze w ten sposob bedzie najtaniej? Chlamowata
karte sieciowa mozna kupic za 100 zl, kabel i zlaczki to wydatki
pomijalne. Na te RSy (zwlaszcza jakis rodzaj huba do tego) wydasz kupe
szmalu, nikt tego nie bedzie potrafil konserwowac (poza producentem ww.)
itd. Dodajac zalosne transfery 9600 bps, to juz czarna rozpacz.

 Mozna tak: tanie (8-bit NE1000) karty sieciowe, Win 3.11, jakies Trumpet
Winsock (a nawet niekoniecznie), serwer - Linux (lub FreeBSD), protokol
TCP/IP (unikac BUI czy jaki tam w windozach chodzi). WPozwoli to poza
dostepem do internetu dzielic drukarke, dyski, itd. Do tego jakies free
emulatory terminali + WebBrowser (jakikolwiek, najlepiej Netscape) i dziala.
 Nie probuj instalowac linuxa na wszystkich koncowkach - malolaty Cie
za..bia. Unixa nalezy zostawic szamanom.
 Tak ja bym zrobil... Jest to tylko jedno z podejsc... Ale mysle, ze
poprawne.

           "Kazda dostatecznie zaawansowana technologia
            niczym szczegolnym nie rozni sie od magii"

           Jacek Kijewski, c55610jk_at_smokie.elka.pg.gda.pl