Re: Bledy w Win95

Autor: Jurasz Piotr (s827_at_ernie.icslab.agh.edu.pl)
Data: Fri 10 May 1996 - 17:41:47 MET DST

Marek Ciesielski (laser_at_gryzmak.lodz.pdi.net) wrote:
: Mariusz Jasinski <jasinski_at_alice.ci.pwr.wroc.pl> napisal:

: >Na swapa w Win95 mam wolnego tylko 15MB. Przy wlaczeniu Netscape
: > czesto sie on zapelnia po brzegi. Czasami to powoduje zawieszenie
: To, ze Netscape Ci sie zawiesza nie oznacza problemow ze SWAP'em. Moze
: byc to wina samego programu. Wczesniej w tej grupie ktos opisywal
: klopoty z Netscapem spowodowany zlym zarzadzaniem cachem. Chyba wersja
: 2.02 ma juz ten blad naprawiony.
: A jezeli chodzi o SWAP'a to mozna ustawic jego stala wartosc w WIN95

: Marek Ciesielski

Nie wiem jak jest z bledami w cache-owaniu netscape'a, ale Win'95 faktycznie
nie radzi sobie ze swapowaniem gdy malo jest miejsca na dysku. Po prostu sie
zawiesza. Moja rada: zalozyc staly plik wymiany (moze byc na innej partycji)
, uchroni Cie to tez przed fragmentacja dysku przez swapowanie, poza tym
mniej bedzie mielil (w tym celu przed zalozeniem stalego swapa zdefragmentuj
dysk aby zadbac o spojnosc tego pliku). Ja uwazam, ze uzywanie swapa
dynamicznego (standard przy instalacji 95) jest meczace dla komputera i
uzytkownika, czyli bez sensu. Tak samo wkurzajacy jest kosz na smieci -
lepiej
od razu ustawic natychmiastowe kasowanie kasowanych plikow.

Choc ogolnie rzecz biorac, sa to jedne z mniej wkurzajacych rzeczy w tym
systemie.

        - Pozdrawia -

      ##/ ##/ Piotr ##/
    ##/ e-mail:s827_at_ernie.icslab.agh.edu.pl
   ##/ http://student.uci.agh.edu.pl/~jurasz