Re: Czy kupowac firmowe komputery ? (Bylo: monitor robi sie "czarny")

Autor: Maciek Babcia Dobosz (maciek_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Thu 09 May 1996 - 10:29:05 MET DST

Jurek wrote:

> Tzw. firmowe komputery dziela sie na dwa rodzaje: robione na
> zamowienie i sprzedawane w powszechnej ofercie. Te pierwsze robione sa
> zgodnie z zamowieniem. Oczywiscie nie chodzi tu o zamowienia na
> pojedyncze egzemplarze, a zamowienia duzych firm lub dystrybutorow. Te
> drugie konfigurowane sa pod zapotrzebowanie przecietniego klienta.

Jesli chodzi o to czy kompytery byly na zamowienie, to byly.
Zamowienie nie bylo chyba takie male (nie wiem od ilu jest to duzo lub
malo) bo bylo to okolo 40 serwerow (fakt ze rozrzuconych po Polsce).
Wiec chyba bylo to robione pod wymogi uzytkownika, zwlaszcza ze
komputery maja rozne dodatki (oczywiscie rozne w roznych) np.
karty TV, flopticale, macierze dyskowe o roznych pojemnosciach itp.
Zamawiane byly centralnie.

> W obu przypadkach video na ogol jest na MB, ze wzgledu na nizsze
> koszty takiego rozwiazania. Na ogol jest mozliwosc rozbudowy, ale nie
> zawsze, natomiast zawsze jest mozliwosc podlaczenia dodatkowej karty.

Zgadzam sie z podlaczeniem karty. Jest tylko jedno ale.
Podlaczenie innej karty wymaga zmainy ustawienia zworek na plycie w
celu odlaczenia karty wbudowanej. Niestety za te operacje nalezy serwisowi
niezle zaplacic. Jesli dokonam tego sam to firma twierdzi ze z tego powodu trace
gwarancje.
Paranoja.

> W opisanym przypadku winic za wspaniala konfiguracje nalezy
> zamawiajacego (wiedzial, co kupuje, nieprawdaz?),

Ztym sie zgadzam. Zamawial kompletny los. ;)

> ktory zreszta moze
> mial jakies swoje racje, np. zalozenie ze PC ma emulowac terminal.

Terminale emuluja inne pecety. Na serwerach maja chodzic glownie X-sy.

> Za
> warunki gwarancji - dostawce (czy jest to bezposrednio ICL?)

Facet co to instalowal mnial taka tabliczke na klacie z napisem ICL.

> i jeszcze
> raz zamawiajacego. Na takie wrunki po prostu nie nalezy sie godzic i
> nie ma to zadnego zwiazku z tym czyk jest to komputer "firmowy" czy
> "skladak".

Stwierdzam to samo ale po fakcie mozna tylko plakac.

> Jurek

Zdrowko

Maciej Babcia Dobosz