Re: Czy kupowac firmowe komputery ? (Bylo: monitor robi sie "czarny")

Autor: Maciek Babcia Dobosz (maciek_at_oeiizk.waw.pl)
Data: Tue 07 May 1996 - 11:18:49 MET DST

Grzegorz Bodaszewski wrote:
> IBM jest firma 'najgorsza z najlepszych' (niestety, ciezko to wytlumaczyc
> roznym biurokratom, decydujacym o zakupach :-((( ).
> Pecety IBM-a wyrozniaja sie: ohydnym designem, klawiaturami jak dla drwala,
> krzywymi monitorami i porownywalna z Compaq-iem ilosia patchy niezbednych
> do uruchomienia czegokolwiek (np. Netware czy SCO). Na taki np. IBM Aptiva
> nie powinno sie wgrywac normalnych patchy do WLASNEGO IBM-owskiego
> OS/2 !!! (podobno cos sie gryzie). Widzialem 2 egzemplarze PS 1, ktore
> mialy zle spasowane obudowy, do ktorych nie chcialy pasowac zadne karty.

> [...]

Ja spotkalem sie ostatnio z innym paradoksem (nie chodzi mi o baze danych :)) ).

Dostalem do pracy komputer firmy ICL a wlasciwie Fujitsu, bo po rozmowie
z tzw. fachowcami (co to przez dwa dni nie potrafili prawidlowo skonfigurowac
karty sieciowej 3Com) okazalo sie ze ICL ma w spolce tylko okolo 20% udzialow,
okazalo sie ze komputer ten jest szybki i w ogole cacy.
Ma tylko jedno male, malutenkie ale.
Ma pracowac jako system sieciowy pod SCO Unixem.
Odpalilem X-windowsy i okazalo sie, ze grafika cos mi skacze.
Zdejmuje obudowe i coz widze?
W srodku jest karta graficzna wbudowana w plyte glowna
i posiada 512 kb pamieci. miodzio.
Okazalo sie ze rzeczonej karty nie mozna rozbudowac.
Wylaczyc tez nie mozna w celu wsadzenia innej bo traci sie gwarancje.
Mam wiec w X-ach takie fajne skakanie podczas scrolowania.
Drugi podobny komputer zakupiono w celu obrobki obrazu filmowego (oczywiscie amatorsko).
Wsadzono karte odbiorniak TV i MPEG przy takiej samej karcie graficznej.
Pozwala to uzyskac obraz 10x15 cm i nic wiecej. Gwarancja jak wyzej.

Swiadczy to chyba w jakis sposob o firmowych komputerach, prawda li.

Zdrowko
 Maciej Babcia Dobosz