Re: Przestroga :))

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Tue 07 May 1996 - 04:09:05 MET DST

> Leszek Szczepanowski (twinsen_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
>
> : Hej! Ostatnio usilowalem wprogramowac sobie najnowsza wersje BIOSa do
> : plyty HOT-433 UMC8886AF, co skonczylo sie tym, ze musialem potem latac po
> : miescie i szukac kogos kto by mi komputer ozywil...
> : Dodam ze zachowalem wszelkie zalecenia - wylaczylem cache w procesorze ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mysle, ze jednak nie wszystkie.

> : i L2, wystartowalem z golego DOSa 6.22, no a potem to juz byly kredki.. :))
> : BIOS co prawda sie zglaszal, nawet byl Plu'n'play, ale nie mial zamiaru
> : czytac klawiatury... Tak wiec po resecie mialem na ekranie Nortona i
> : moglem sobie popatrzec...
> : Czy ktos probowal wpisac sobie najnowsza wersje BIOSa do tej plyty i mu
> : sie to udalo ?

Mnie sie udalo. Sposob postepowania jest bardzo dobrze opisany na stronie
http://www.router.net/~gtolar/shuttle/ (albo jakos podobnie - przepraszam,
ale pisze to z pamieci).

A dowcip polega na tym, ze najnowsza wersja Biosa do plyty bez obslugi
myszy PS/2 ma numer 2.5, a do plyty z obsluga myszy PS/2 - 2.6 . Jezeli
wgra sie nie ta, co trzeba, to wlasnie zaczyna wariowac klawiatura.

Podobno czasem pomaga odlaczenie klawiatury i ponowne wlaczenie 'pod
napieciem', tzn juz po zabootowaniu komputera.
Potem nalezy oczywiscie wgrac odpowiednia wersje Biosa.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl