Re: RAM w karcie Video

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Mon 06 May 1996 - 03:00:40 MET DST

Adam Rybak writes
>Ja moge adres i plik :
>http://www.st.nepean.uws.edu.au/pub/pc/graphics/util/uvbe51.zip

> Wersji uvbe51.zip nie udalo mi sie na razie sciagnac, tam gdzie wskazal Adam
>rwie mi caly czas polaczenie, a jest on dosc duzy ( 500k ). Dopadlem natomiast
>univbe43.zip. Jest duzo mniejsze, ale niestety, po odpaleniu:
uvbe51.zip widzialem wczoraj we wroclawiu: wlacz sobie program Archie
i go znajdz, (ja oczywiscie go mam ale nie bede przesylal modemem jesli
mozesz go sobie sam sciagnac FTP)

> Bede probowal sciagnac ta nowsza wersje, ale nadzieje mam nikle. Czy jest
>jakies przerwanie BIOS VGA, ktore podaje informacje o pamieci, moze sam bym
>sobie taki tescik napisal ?
Zadne przerwanie (nawet VESA) nie podaje ile naprawde ile jest pamieci.
W konfiguracji mozna sie tylko dowiedziec czy jest 64KB 128KB albo
256KB (jesli jest wiecej to ten wskaznik mowi ze jest 256KB)
Jedyny test jaki sobie wyobrazam to:
- wybrac granulacje stronicowania 64KB,
- po kolei wlaczac strone od 0 do 63 odczytac pewien pattern
    jesli jest to znaczy ze przelaczenie strony sie nie udalo - koniec
    jesli brak tego patternu to go zapisac i odczytac czy jest
tyle razy ile sie uda to zrobic *64KB tyle jest pamieci.

Romek