Wlaczanie TV bylo: Co to jest EDO RAM ?

Autor: Seweryn Walentynowicz (seweryn_at_anatema.torun.pdi.net)
Data: Sat 04 May 1996 - 17:54:35 MET DST

Grzegorz Redlarski writes
> Jesli tak robisz i TV jeszcze Ci ni padl to masz szczescie (lub pewna
> reke). W momencie zalaczania zasilania w wiekszosci urzadzen
> elektronicznych plynie przez moment bardzo duzy prad. Jesli uda Ci sie
> dokonac w bardzo krotkim czasie kilku wlaczen, co przy wkladaniu
> wtyczki przy zalaczonym wylaczniku jest bardzo prawdopodobne, to jest
> duza szansa spowodowania uszkodzenia. Na szczescie jest to zwykle
> bezpiecznik (jesli nie jest zadrutowany :-) ).
   To wszystko prawda, ale tak robie i nie padl, dlaczego ?
Otoz kazdy wspolczesny TV ma w obwodzie zasilania cewke/dlawik przeciwza-
kloceniowy, ktory eliminuje te szpilki bardzo skutecznie. A ma go miedzy innymi
dlatego, ze typowy wlacznik Isostat na skutek sprezynowania blaszek robi dosc
sporo tych kolejnych wlaczen/wylaczen ( wierz mi, ogladalem to na osyloskopie )
tak ze wkladanie wtyczki pewna i zdecydowana reka jest tu konkurencyjne.

      Seweryn

PS. Naprawde to tak nie robie, ale tylko z wygody. :+)