Re: Wirusiki...

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 30 Apr 1996 - 18:05:41 MET DST

At 12:42 96-04-30 +0200, you wrote:

> [...]
>Jak wiadomo nowe plyty maja na sobie programator Flash-EPROMow, a wirus
>jest nastawiony na plyty typu: HOT-433, Intel Atlantis itp...
>Wprogramowuje sie do AMI, AWARDa bez problemow, siedzi cicho, a potem
>kasuje wszystkie dane na dysku... Co gorsza potem znow siedzi cicho, wiec
>jak ktos jest niezorientowany to mysli ze mu sie HDD popsul...
> Wirus jest tak napisany, ze suma kontrolna w BIOSie zawsze sie zgadza...
>
> Informacje te uzyskalem od mojego znajomego... ktory kiedys pisal
>wirusy, teraz je zwalcza , a w ogole to sie troche na tym zna...

TO BARDZO CIEKAWE

1 W BIOSIE (chyba chodzi o pamiec 64 bajtowa zawierajaca dane:
  czas, rodzaje dyskow itp. jest slownie kilkanascie bajtow wolnych,
  ktore moznaby wykorzystac do przechowywania jakiegos kodu
  (w PS/2 bylo tego dodatkowo okolo 1KB)
  Jesli wezmiemy pod uwage ze najmniejszy Pecetowy wirus (samo-
  replikujacy sie) ma okolo 150 bajtow to nie widze mozliwosci
  zeby to stworzonko moglo sie samodzielnie rozmnazac;
  NIE JEST WIEC WIRUSEM

2 Suma kontrolna sie zgadza: oczywiscie bo nie obejmuje tych
   kilkunastu bajtow.

3 Atak na FlashROM ?
   O ile pamietam instrukcje obslugi do plyty Asusa to zeby wlaczyc
   opcje programowania Flash to trzeba przestawic jakis jumper;
   czy wirus taki malutki bedzie mial tyle sily zeby to zrobic ? ;-)

> [...]
>okreslonej sekwencji rozkazow prowadzacych do przegrzania sie struktury
>wewnetrznej Pentium jest znikome... Ale jesli umyslnie sie zastosuje te

4 Zasada Murphiego mowi ze jezeli cos jest malo prawdopodobne to na pewno
   sie zdazy. CZY KOMUS SIE SPALILO PENTIUM ?

5 Spalic PENTIUM ? Prosze bardzo,
   ale wirus ktory to zrobi nie bedzie mial gdzie zyc.

rjz