Re: Ogonki - pomocy!!!

Autor: Konrad Wnek (konrad_at_argo.hist.uj.edu.pl)
Data: Tue 30 Apr 1996 - 13:36:43 MET DST

Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland wrote:

> Czesc!

> Przepraszam za kilku kolegow ktorzy napisali w odpowiedzi na twoja prosbe
> bzdury.
>
> POTRZEBUJESZ ZAMIENIC PLIK GDI.EXE tzn swoj stary z Windoz 3.1 albo 3.11
> ( amerykanskiego ) na taki plik do wersji international najlepiej polskiej.
> Bez tej wlasciwej wersji unikody zastosowane przez M$ sa nieczytelne momo
> posiadania 1) drivera klawiatury, 2) Polskich fontow

Tak to ciekawe bo u mnie dzialaly polskie fonty na angielskich windows bez wyrzucania gdi.exe a po
zainstalowaniu polskich fontow true type i sterownika polkeyb.exe, ktory nie jest madralo pod dos tylko pod
win i zastepuje ten zakichany driver z polskich win ktory ma to do siebie ze nie dziala. Nie chce definitywnie
okreslac co jest przyczyna nie wyswietlania polskiech fontow ale na pewno nie jest to gdi.exe. Strona kodowa
polskich znakow to 1250 i jest wpisana w pliku system.ini pod code page. Jesli tam ustawienia sa do niczego to
faktycznie polskich znakow moze nie byc. Wedlug mnie najpierw nalezy sprawdzic czy czcionki sa prawidlowo
zainstalowane a dopiero potem szukac przyczyn bledu. Jeszcze raz podkreslam mialem zainstalowane polskie true
type na ang win ze sterownikiem Gorbiela i chodzilo!!! Bez zmian gdi tylko ze ja uruchamialem oryginalny
setup do tych czcionek ktory mogl sobie zmienic co chcial w win.ini i system.ini. Najlepszym wyjciem byloby w
ten sam sposob zainstalowac te czcionki tylko ze to sa 3 dyskietki i nie wiem czy nasz kolega je mial czy
tylko same gole fonty.

> Mozej tej zamiany dokonac na stale. Wedlug moich doswiadczen z pewnymi
> ludzmi z Holandii i W. Brytwanny dla ktorych robilem polskie manuale
> do ich programow nie powoduje to zadnych ubocznych zlych skutkow.

A ja bym nie zasmiecal swoich win polskim gdi.exe bo to powoduje gorsza czytelnosc czcionek ekranowych w
wersji international sam nie wiem dlaczego ale tak jest.

Konrad Wnek

Institute of History
Jagiellonian University
Cracow, Poland