Re: Naped CD z nagrywaniem - opinie

Autor: Jurek (laskaje_at_ctrvax.vanderbilt.edu)
Data: Fri 26 Apr 1996 - 22:25:26 MET DST

ATHMAGOR_at_bachus.1lo.lublin.pl (Jaroslaw 'Athmagor' Wozniacki) wrote:

>-=> macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski) wrote:
>-=>
>-=> [Iomega Zip]
>-=>
>-=> >Widzialem, pare razy uzylem i IMHO to nie jest to. Zbyt niepopularne, zbyt
>-=> >drogie i co /dla mnie/ najwazniejsze. Delikatne, jakby to miala obslugiwac
>-=> >12-letnia panienka. Lubie jednak rzeczy solidne.
>-=>
>-=> Dyski Zip sa trwalsze (mechanicznie wytrzymalsze) niz normalne
>-=> dyskietki 3.5". Co do niezawodnoci - na razie za malo danych. W kazdym
> [...]

No tak, tyle ze te same zalety ma naped tasmowy z interfejsem
rownoleglym. Przy tym tasmy sa tansze i wieksze - do 400MB bez
kompresji dla najtanszych napedow QIC. Wiec do prostego przenoszenia
zbiorow chyba jednak wybralbym tasmy...

Na dokladke Zip nie maja mechanicznej blokady zapisu, tylko jakis nowy
patent, oparty na software. Nie wiem, czy jest to po prostu zapis na
dysku, czy cos innego (dyski Zip maja takie dziwne okienko z boku -
nie wiem do czego). Tak czy owak uwazam, ze jest to zabezpieczenie o
niebo gorsze od stosowanych w dyskietkach 3.5" czy kasetkach QIC.

Jurek