Re: Organizacja konsumencka

Autor: S. Duchnowski (sduchnow_at_mars.superlink.net)
Data: Tue 23 Apr 1996 - 14:56:50 MET DST

On 22 Apr 1996 10:24:01 GMT, macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski)
wrote:

>Hej,
>
> Czytam sobie stare listy i wpadl mi w oko list Slawka Duchnowskiego
>/dobrze pamietam?/. Pisal on o organizacjach konsumenckich, o cywilizowaniu
>sprzedawcow, etc.
> No to rzucam konkretny pomysl po tej linii. Moze by sie zajac wiekszymi
>firmami /nie tymi, co wczoraj byly, a jutro ich nie ma/, opisywac przekrety,
>to co sie w nich dzieje, etc. etc. Bylaby to jakas czarna lista.
> Na wszelki wypadek, zeby pomysl nie przepadl /bo mi sie podoba/ to sie
>zglaszam na ochotnika, ze moge to redagowac -- ale najpierw napiszcie co o
> [...]
To milo ze ktos moje listy czyta:)
Tak powaznie to lista gdzie kazdy moze wrzucic kamyczek do ogrodka kazdej firmy
sie niestety nie sprawdza. Byla u nas w usa taka lista www.thelist.com gdzie
byli provideryz z calego swiata (nawet z Polski) i kazdy mogl napisac negatywne
albo pozytywne uwagi no i podobno 90% tych uwag to byla walka firm. Formulrza z
uwagami zdjeto (lista istnieje do dzisiaj, chyba bardzo dobra).
W przypadku tak delikatnego tematu jak czarna lista potzrebny jest moderator o
niezlomnycm charakterze ktory nie da sie skusic na laptopa z PPRO wzamian za
lakawe oko.......
Ja sie tu do was nie bede madrzyc jako rodak z Hameryki ale organizacja
konumentow to pierwzy krok do unormowania rynku. A po tym co czytalem to sie noz
w kieszeni otwieral.....
Problem z wydawnictwami konsumenckimi jest taki ze nie moga sie utzrymwac z
reklamy ale biorac pod uwage superniskie koszta produkcji internetowych to sie
da chyba obejsc. Zacznijcie od czegosc malego, chociazby bez pochwal, a o samych
najbardziej cynicznych i ewidentnych szwindlach. Gdzie kto i kiedy. Moze trzeba
zaczac od gieldy?
Sprobujcie bo warto.
Pozdrowienia.

__Slawek Duchnowski