Re: Czy kupowac firmowe komputery ? (Bylo: monitor robi sie "czarny")

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Wed 24 Apr 1996 - 21:25:35 MET DST

Wojtek Piecek wrote:

> Pracuje (co daje sie oczuc) w tch. Firma jak firma, ale zatrudnia aktualnie
> jako holding jakies 120-130 osob.[..] Cala reszta maszyn (lacznie z trzema
> serverami Novella, serverem UNIX-a, routerem/firewall-em) pracuje na
> maszynach skladanych we wlasnym zakresie. I bardzo rzadko sa to komputery
> ktore bazuja na elementach markowych (nie ze wzgledu na jakosc
> ale na cene :(( ). Nie dotyczy to wzmiankowanych serverow, oczywiscie.

Ale chyba skladane sa z elementow, ktorymi handluje TCh ?. Bo na czesciach
kupowanych u Was nigdy sie jeszcze nie 'nacialem'. I zdarzalo mi sie
budowac z nich serwery - wszystkie chodza bez problemow.
A tak w ogole, to wolalem nazwe 'Tomasz Chlebowski'... W moim odczuciu
brzmiala bardziej solidnie.

> Inny przyklad (dosc bzdurny bo jak mozna
> nazywac marka Optimusa) - "Prosze Pana mam komputer Optimus XXYYZZ i mam
> takie pytanie - czy mozna w nim ....". I prosze, z Optimusa zrobila sie
> marka. Czego to ludzie nie wymysla.

Powiem wiecej. Ostatnio robilem taka 'mini sonde' wsrod znajomych 'nie
z branzy'. Wyszlo, ze najbardziej znana firma komputerowa to IBM. Druga -
Optimus !!!. A o takim na przyklad HP malo kto slyszal, poza inzynierami.

> Jeszcze jeden kwiatek - wszyscy sie rozplywaja w opisach win9X. A co mam
> zrobic jesli ja mam zamiar pracowac na Linuxie, ba na OSie. Oczywiscie
> wszystkie markowe komputery sa "Win95 ready !!!"

Niestety, taki jest aktualny slogan. Podobno dawno temu, jak Maria Curie
Sklodowska dostala Nobla, to straganiarze w Warszawie reklamowali
'radioaktywne rzodkiewki' :)

A Maly Bill naprawde dobrze wydal te 150 mln $ na reklame. Oto, jaka mialem
ostatnio rozmowe z prawnikiem (uzywajacym na codzien komputera !)

[..] - Panie Grzegorzu, a jaki wy macie system operacyjny ?
- Niestety Windows 3.11. Ale mam nadzieje, ze zalatwie pieniadze na OS/2
- O.. Co takiego ?
- OS/2. Taki system operacyjny. Produkcji IBM.
- Aha. A Windows 95 ? Nie macie odpowiedniego sprzetu ?
- Nie, panie Jurku. Nie mam do tego nerwow...

Facet popatrzyl na mnie jak na idiote i skonczyl rozmowe.

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl