Re: Czy kupowac firmowe komputery ? (Bylo: monitor robi sie "czarny")

Autor: Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 23 Apr 1996 - 20:24:52 MET DST

>: to czy przypadkiem nie masz wrazenia, ze komus sie cos po..... ?
>
>Mam wrazenie, ze jesli mamy tak bardzo oszczedzac oczeta panienki z okienka,
>topo prostu mozna jej postawic na biurku dobre mono/grayscale.

Bardzo ciekawe jest ze tzw dobre mono/grayscale kosztuja tyle co
przyzwoity SVGA color ostatnio czesto probowalem zakupic jakis choc
troche przyzwoity grayscale.
Te najtansze (Mitsu itp ) sa gorszej jakosci niz stare Herculesy, ktore
jak mialy wyswietlac duza biala plame to obraz w tym miejscu puchl jak
nadeta zaba. W tych nowych tanich grayscale po pionowej czarnej krawedzi
widac zawsze jej ducha, co powoduje ze jesli na ekranie jest tekst w malej
punktacji to kolejne laski czarne sie nakladaja na biale i obraz jest
nieczytelny.
Nie mowiac o lewej krawedzi ktora nigdy nie jest prosta tylko esowata.
Akurat teraz siedze przed kilkuletnim gray TVM, ktory ma kilka wad bo nie ma
na przyklad mozliwosci regulacji szerokosci obrazu w trybie 800x600 i obraz
nie wypelnia calego ekranu. Ale obraz jest jak drut. To byl dopiero trzeci,
ktory udalo mi sie dobrac z roznych szajsow sprzedawanych przez:
(wymieniam po kolei probowania) OPTIMUS 1 szt niestabilny obraz, nastepny
egzemplarz sie spalil, itd Zmiana na innego dostawce troche pomogla
ale sie musialem troche wyczekac i tez odrzucilem dwie sztuki.

CZY SA MONITORY GRAY O DOBRYM KONTRASCIE I DOBREJ JAKOSCI
KTORE WAZA PONIZEJ 10 kg ? i NIE SA DLUGIE NA POL METRA ?????

rjz