Re: CD-ROM 4x BTC...

Autor: Ziemowit Buczynski (ziemek_at_druid.if.uj.edu.pl)
Data: Tue 23 Apr 1996 - 00:27:32 MET DST

>go do serwisu. Jako usterke podalem: "Czyta tylko plyty muzyczne".
>Dzisiaj bylem po odbior i okazalo sie ze naped swietnie czyta wszystkie plyty
>tloczone (co zreszta sie potwierdzilo u mnie) a CD-R'ow nie chce.

Swego czasu Amerykanie, ktorzy sa b. wrazliwi na wszelkie Copyright'y
itp. przesadzili kazac producentom napedow CD wprowadzic blokade
odczytu z plyt CD-R we wszystkich napedach przeznaczonych na rynek
amerykanski. Naped rozpoznawal rodzaj nosnika i ... tyle. CD-Ry mozna
bylo odtwarzac tylko na napedach z mozliwoscia zapisu (roznica cen -
ogolnie znana). To mialo ukrocic piractwo....
Co z tego wyniknelo i czy nadal ten przepis obowiazuje - nie wiem, ale
moze twoj naped jest wlasnie z tych.... Byl okres ze w Polsce pojawily
sie po bardzo atrakcyjnych cenach takie napedy, ale rownie szybko
zniknely.... Ciekawe dlaczego... ;-)

>Aha! Jest jeszcze jeden zgrzyt, po wlozeniu CD-R'a naped straszliwie rzezi i
>warczy. Poza tym wyjecie po czyms takim plyty graniczy z cudem (trzeba po-
>pukac, postukac i moze wyjdzie...)

Ostatnie ostrzezenie pirata ...?

                                                Ziemek
Ziemowit Buczynski