Re: Ostrzezenie - modemy PnP

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl)
Data: Tue 23 Apr 1996 - 00:06:26 MET DST

Jarek Lis wrote:

> Uwaga dla wszystkich nie windziarzy 95. Trzymalem ostatnio w rekach
> modem Zloom. Modem bez zworek do wyboru adresu czy przerwania.
> PnP, w95 compatible. Tak w ogole to nawet dziala, tylko ze co
> reset to trzeba go na nowo konfigurowac. Zapewne mozna w95, mozna tez
> DOS'owym programem.

> Zaczynam sie obawiac, ze za are miesiecy innych modemow niz PnP nie
> uswiadczy sie. Chyba znow przekonam sie do zewnetrznych.

Jestem im caly czas wierny. Po prostu lubie widziec, co sie dzieje -
bez zadnych programowych emulacji lampek. Szczegolnie w Zyxelu, ktory
ma lampke 'Signal Quality'. Poza tym wiem, ze moge go wylaczyc i na
pewno nie wisi na linii. Niestety, komfort kosztuje...
Aha, w domu mam Zlooma 28.8. Zewnetrzny, na gwarancji. Moze znasz
kogos, kto by to chcial kupic ? ;-)))

> Czy ktos wie od strony technicznej jak dziala takowe PnP? Bardzo mnie
> ciekawi, czy moglbym sobie wstawic dwa takie modemy...
Ma gdzies w 'kosciach' zapisane swoje adresy I/O i IRQ, ktore mozna
odczytac programowo. Watpie, czy mozna dwa na raz, szczegolnie jezeli
to Zloom.
Znam czlowieka, ktory okreslenie PnP tlumaczy:
Plug, a potem Play zeby zadzialalo... :-)

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_vena.telbank.pl