Re: 486 czy pentium?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 18 Apr 1996 - 23:17:25 MET DST

Grzegorz Krewniak <maxym_at_belka.bl.pg.gda.pl> wrote:
> Witam wszystkich !
> Chcilbym prosic o pomoc w sprawie zakupu komputera.
> 1)Co powinienem kupic a z czym mozma poczekac troche?
> 2)Czym rozni sie pentium od 586?
> 3)Co lepiej kupic 486(133)czy pentium 60 czy moze 586 (90)?
> Za pomoc wielkie dzieki .
> Grzegorz Krewniak

Zalezy ile masz kasy. jak malo, to plyte pod 486 i wlasnie 486.
jest to obecnie b.tanie rozwiazanie.
jesli kasy masz wiecej i masz zamiar robic upgrade'y , lepszym wyborem
moze okazac sie pentium.

co to jest 586 ? jest to cos co ma nozki tak jak 486 , i w zasadzie
jest to 486 nazwane 586 zeby lepiej sie sprzedawalo. to nie jest zadne
pentium. cos tam przebakuja o 686 , ale mi to wyglada na najzwyklejszy
wyscig numerkow, ze niby im wyzszy numerek tym lepsze.
ze tak powiem ..... prawda.

jesli chodzi o pentiumy, to obecnie 75MHz jest bardzo tani. potem
od 90 do 120 cena za szybkosc jest mniej wiecej stala. od 133 zaczyna
sie piac ku gorze. dlatego chyba 120 jest obecnie najoptymalniejszym
rozwiazaniem pod wzgledem szybkosc / cena / przyszlosc :))

jeszcze bardzo wazna kwestia, plyta glowna. jak kupisz byle co
bedziesz ciagle z tym jezdzil do sklepu. byc moze w nieskonczonosc.
dlatego zastanow sie czy warto wziasc tani chlam gdzies za 4 banki pod
pentiuma, czy jednak dolozyc drugie tyle i kupic cos z czym nie bedzie
problemu. kwestia wyboru.
486 jest duzo tansze. plyty tez. drogie sa pozostale zeczy, jak ram, moitor.

jaki sens ma kupowanie pentium 75 ? jedynie taki zeby kupic drozsze pozostale
elementy, aby w niedalekiej przyszlosci wymienic sam procesor na cos
lepszego. mowiac niedalekiej mam na mysli rok, moze poltora.
  popytaj znajomych, moze coniektorzy juz chca sie pozbyc swojego 75 :)