Re: Win95 & Linux

Autor: zylla_at_lodz1.p.lodz.pl
Data: Wed 17 Apr 1996 - 16:52:59 MET DST

At 09:17 96-04-17 +0200, you wrote:

>Nie wiem jak z Win95, ale dla czystego dosu jest program ktory sie nazywa
>fips i wycina takie partycje. Nie uzywalem go i nie wiem dokladnie jak
>dziala i czy bedzie chodzil w Win.

W WIN oczywiscie fips nie chodzi bo cala rzecz z nim to zmiany partycji i
formatowanie kawalka nowego dysku przez wyciecie koncowki ze "starego"

Jesli masz zalozona duza 500MB partycje i tylko polowe dysku zapisanego
informacjami to mozesz fipsem zmniejszyc (bez utraty zapisanych juz
informacji) te duza partycje i zrobic na pozostalej drugi dysk.
Oczywiscie trzeba taki nowy dysk logiczny potem zaformatowac.
Proces jest odwracalny a wiec po jakims czasie mozna zrobic spowrotem
jeden duzy dysk. Nie wiem ile mozna tak robic dyskow max - ja robilem 4.
Na nowych dyskach logicznych, ktore sa oczywiscie mniejsze, mniejsze
beda klastery, a wiec praktyczna pojemnosc dyskow sie troche zwiekszy !

Wydaje mi sie ze ta metoda nie jest w 100% kompatybilna z FDISKiem
 ale jest skuteczna.

Z windowsem jest o tyle kompatybilna, ze jesli na duzej patycji jest
juz windows to fips moze podzielic dysk i nie popsuc nic o ile oczywiscie
permanent swap file bedzie zapisana gdzies na poczatku dysku.

A wiec praktyczna rada:
 przed Fipsowaniem usunac swap file i zrobic porzadnie Defrag

rjz