Re: Znow cache WT vs WB !!!

Autor: Lukasz Bienkowski (udbienko_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 15 Apr 1996 - 14:34:53 MET DST

Lukasz Jozwinski IZI I (LUKSOFT_at_pluton.pol.lublin.pl) wrote:
> Bawilem sie ostatnio programem do testu cache ktory jest na
> szariku w .. incoming (chyba check4ch.zip ???) i dowiedzialem sie ze
> nie mam cache II-level. Zajrzalem wiec do obudowy i kosci sa lecz
> maja napis WRITE BACK. Mam DX4 INTEL, ktory podobno dziala tylko z WT.

A to chyba dotyczy cache L1...

> W BIOSIE jest przelacznik, ale chyba nic nie daje skoro na kosciach
> jest napis W..B...

Musze Cie zmartwic, ale zauwazylem, ze 'magicznym' okresleniem WB cache
oznaczany jest 'plastikowy cache'. Mialem tez kiedys taka plyte, ani
przestawianie w Setupie WB/WT nie dawalo zadnych zmian w wydajnosci
(szczegolnie pod Linuxem wialo groza, Windows nie wykazywal wielkich
roznic). Ostatnio widzialem na krakowskiej gieldzie obok siebie dwie
identyczne plyty (486, PCI, itd). Roznica w cenie 500 tys, na tej tanszej
obok ceny na kartce byl dopisek WB (to tez daje do myslenia)...

--
Lukasz Bienkowski (udbienko_at_cyf-kr.edu.pl, lbienk_at_vela.filg.uj.edu.pl)