Re: karta telewizyjna na PC ?

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 09 Apr 1996 - 16:30:27 MET DST

Romuald Zylla, Lodz Tech.Univ. Poland (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl) wrote:
: >Problem nie ma z systemem PAL nic wspolnego. PAL czy SECAM okreslaja
: >jak kodowane sa informacje o kolorach (sygnaly roznicowe). Problem z
: >dzwiekiem wynika z innej czestotliwosci podnosnej fonii 6.5 zamiast
: >5.5 MHz. Pomysl nie byl zly - zostawia szersze pasmo na sygnal wizji,
: >a co za tym idzie poprawe jakosci obrazu.
:
: Ten sam problem maja np Brytyjczycy z telewizorami ze Szwajcarii.
: Zostalem kiedys ekspertem TV gdy znalzlem na schemacie co nalezy przestroic
: wzialem zapalke zaostrylem ja jako srubokret i przestroilem z "PALu"
: Szwajcarskiego na "PAL" Angielski.
: Zapewne taki kawalek cewki powinien byc na karcie TV do tele-komputera.

Sa, z tym ze zwykle az dwa takie elementy. Cewka w dekoderze FM ustawiona
na 5.5MHz, o ktorej trudno powiedziec czy da sie odstroic na 6.5,
a drugi to filtr pasmowy, ktory przepuszcza tylko niezbedne do fonii pasmo.
I to niestety zwykle jest jedno male hybrydowe urzadzenie, dzialajace na 5.5
MHz, bez mozliwosci przestrojenia..

P.S. jesli sie przyjrzysz jakiemus schematowi polskiego dwusystemowego
odbiornika, to zobaczysz w jaki sposob doklada sie dodatkowe elementy do
odbioru fonii na 6.5Mhz. Prosto jest tez dolozych generator 1MHz.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |