Re: Nauka pisania

Autor: Miroslaw Baran (Jubal_at_ci3ux.ci.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 26 Mar 1996 - 18:45:42 MET

PT Witold Przygoda (ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl):
: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:

: > Gdyby kto chcial sie nauczyc pisac bez lampienia sie na klawisze
: > i to obydwoma lapami, niech sobie sciagnie cos co nie ma wodotryskow
: > ale za to dobrze prowadzi :)

: Ja mam inne pytanie - wiekszosc (wszystkie zachodnie) programow
: uczy i owszem - bezwzrokowego pisania, ale bez polskich znakow.
: Jak "bezwzrokowcy" radza sobie z bezwzrokowym pisaniem polskich
: liter? Prawy-alt? (ale w/g regul - jest to juz oderwanie reki).

 hm, ja pisze to tak - a~, c~, e~, z~ i z~~ - prawy alt, reszta - lewy
 alt... ale ja mam staroswiecka A500 i moglem sobie wyedytowac taka
 mape klawiatury, jaka byla mi wygodna - btw. mam niemiecka
 klawiature, ale uklad klawiszy qwerty, bo mi sie na terminalach na
 polibudzie zawsze z i y merdalo... Nie mam zadnych problemow z
 pisaniem obiema rekami, przynajmniej na mojej amidze i terminalach bez
 polskich znakow. Jak to by wygladalo na innych systemach - nie wiem.
 Na maszynie pisac nienawidze, bo tam jest niesmiertelne qwertz, co
 mnie dobija. I dwukropek jest pod '9'... Tylko uwaga - jesli chcesz
 sie nauczyc pisac 10 palcami, przygotuj sie na jakis miesiac
 straszliwej meki, kiedy to bedziesz sie oduczal pisac tak, jak
 pisales ;>

 pozdrowka, Mirek P. (Jubal)

: Witek P.

 PS. Jako hobbysta-amigowiec nie moge sie powstrzymac od radosnego
 hihotu, czytajac wasze zapiekle klotnie :) Na mojej starej maszynce
 (a500, procesor mc68000, 1.8 meg ramu, dwie stacje dyskow - malo
 imponujace, nieprawdaz;>) jestem w stanie odpalic prosty procesor
 tekstow, drukowac, grac w gierke tekstowa (bardzo mily interpreter
 gier InfoCom - Frotz, polecam) i jeszcze sluchac malego moduliku, zas
 moj nieszczesny procesor (7.14MHz) przezywa to, zas system
 multitaskuje bez zarzutu... Gdybyz jeszcze ochrona pamieci byla ;>
 M.

--
     / / Miroslaw Baran,    / "And no one knows where the night is going /
\\  / / Jubal of #amigapl, /  And no one knows why the wine is flowing" /