Re: UPS+modem

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 26 Mar 1996 - 16:13:40 MET

Maciej Czapkiewicz (czapkiew_at_uci.agh.edu.pl) wrote:
: Czy sa jakies UPS-y tansze niz APC (np. Patriot,Elektroman itp)
: ktore potrafia wspolpracowac z modemem zeby zadzwonic w sprawie
: zaniku napiecia, wzglednie czy istnieje oprogramowanie na jakis
: modem(voice) ktore by to robilo?

Az tak daleko, to nie wiem czy APC potrafi. Wlasciwie nie tyle APC,
co PowerChute - program do pilnowania UPS.

Po tanszych ups (nawet APC - Back 250, 400) spodziewaj sie,
ze maja gniazdko, w ktorym jedna linia mowi ze nie ma pradu,
a druga, ze baterie siadly. "Mowi" poziomem napiecia, albo zwarciem do masy.

W zasadzie to sprytnym kabelkiem moglbys podlaczyc odpowiednio
skonfigurowany modem, tak zeby po zaniku pradu modem automatycznie wykrecil
numer. Moze jeszcze cos by zapiszczal dla informacji, ale wiecej
bez odpowiedniego programu sie nie spodziewaj.

P.S. pod niektorymi systemami napisanie odpowiedniego programu/skryptu
   nie powinno byc wielkim problemem.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |