Re: Pomocy z OS/2 i .avi (.mov)

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sat 23 Mar 1996 - 08:26:37 MET

nowam_at_pg.gda.pl (Miros/law Nowakowski) wrote:

>[CIACH]
>
>W odroznieniu od innych przesmiewcow sprobuje cos podpowiedziec. O ile
>wiem, AVI z Windoze nie jest zgodne z AVI z OS/2. Moze tu tkwi problem?
>Zeby w OS/2 obejrzec AVI z WIndoze trzeba sobie sciagnac apcodec5.zip z
>hobbes.
>
>OSciski!
>Mirek Nowakowski

i jeszcze male ziarenko dlaczego tak jest.
otoz jak jeszcze necrosoft i ibm pracowali razem, opracowali sobie format avi.
po podziale necrosoft po raz kolejny zrealizowal fspaniauy pomysl,
czyli zrobil swoja specyfikacje .avi ktora tylko nieznacznie sie rozni
od pierwotnej. po to, aby konkurencja byla "w tyle".
sa dwa podformaty. truecolor (wspolna) i 256 kolorowa. po co nie wiem,
ale necrosoft to zrobil.
  i z nieco innej beczki. specyfikacja win32s sie ciagle zmienia.
dlaczego ? bo pod innymi systemami robia emulatory tego win32s. wiec
necrosoft ze wszystkich sil stara sie aby byly one zawsze "w tyle", niezgodne
z aktualnymi aplikacjami. jakie zamieszanie z tego wynika wszyscy widzimy.