Re: SVHS

Autor: Marian Klekota (marian_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Fri 22 Mar 1996 - 16:25:18 MET

Zbigniew Wlodarczak (WLODARCZAK_at_iiz.me.put.poznan.pl) wrote:
: Witam!

: Chce uzyc PC do obrobki obrazu video. Interesuje mnie mozliwosc
: wprowadzenia sygnalu SuperVHS (SVHS) z dwoch zrodel i jedno
: wyprowadzenie w tym samym standardzie.

: Prosze o informacje i uwagi na temat sprzetu i potrzebnego
: oprogramowania. Mam mozliwosc wyprobowania karty Video Galaxy,
: a chcialbym wiedziec jakie sa inne sprzetowe rozwiazania (moze lepsze
: i tansze).

: Poza tym nie wiem na jaki/jakie programy sie zdecydowac. Jakie sa ich
: mozliwisci, ceny i dostepnosc. Slyszalem o tego typu sharewerowych
: programach ale bez konkretnego wskazania. Moze jeszcze kogos
: interesuje ten temat.

8-0

he he he ... zastanawiam sie czy powaznie podejsc do Pana pytania ... z
jednej strony pisze Pan o standarcie SVHS a potem o jakims shareware ...
To nie ma sensu ... jesli chcemy sie juz czyms powaznie zajmowac to nalezy
zapomniec o jakiejkolwiek "partyzantce". Wracajac do zapytania to zalezy od
Pana wymagan. Czy ma to byc zabawka czy tez prawdziwy stol montazowy.
3/4 kart jakie oferuja nasi sprzedawcy to karty do zabawy w "home video",
miernej jakosci z takim samym oprogramowaniem ( ale za to miliony lepsze od
shareware ). Taki "ludzki" sprzet na ktorym mozna juz zrobic sensowny montaz
jest wart ok 23000 $ ...
Wbrew mniemaniu co niektorych komputery nie sa w stanie w pelni sprostac
wymaganiom jakie stawia nam obrobka video. Obraz SVHS ma rozdzielczosc cos
okolo 800x600 pomnozyc to przez 24 lub 32 bity ( true color ) to wychodzi
okolo 1.8 MB danych ... jest to tylko 1 klateczka a trzeba ich wykonac co
najmniej 25/s ( jesli z przeplotem ) dobrze by bylo jeszcze to skompresowac
( zazwyczaj MPG ) i zdazyc zrzucic na dysk. Realtime ?!
W zasadzie karty MPG maja zastosowanie wylacznie przy odtwarzaniu ( taka byla
idea, maiala odciazyc procesor od obliczen ) to ze postep technologiczny
pozwolil producentom dorzucic do kary frame-grabber to inna sprawa.
W kazdym badz razie kupowanie takich urzadzonek uwazam za wyrzucanie
pieniedzy ( chyba ze ktos ma ich za duzo ).

PS
 W Warszawie jest Media Forum ( czy jakos sie to tak nazywa ), ostatni dzien
 jest wolny wstep dla "szarego zjadacza chleba". Moze Pan pojsc i zobaczyc
 jak sie ma ta karta to zestawow stosowanych w TV. :)
 A i jeszcze o karcie polecanej przez profesjonalistow to TARGA 2000 ...
 niech Pan poszuka na www, jest sporo informacji.

--
| Marian Klekota                       |                            |