Re: Krotkie (?) porownanie twardzieli oraz wyniki testow

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 20 Mar 1996 - 18:55:45 MET

Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl) wrote:
: > From: lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl (Jarek Lis)
: > :
: > : Nic sie nie spowolni, nawet gdy przestawie na PIO0 (no moze gora
: > : 10%). Win to taki wredny system, ze tam znaczenie ma tylko czas
: > : dostepu.
: > Ee, raczej tylko transfer sie liczy. Dawno temu testowalem,dlugo wybieralem
: > 250, zeby windows startowalo szybko. Z Connerow, Maxtorow, Seagate'ow
: > skonczylo sie na IBM, ktory co prawda mial 17ms, ale za to transfer solidny.
: > Caviary wtedy drogie byly, zreszta podejrzewam, ze wlasnie wtedy WD zdobyl
: > dobra opinie, dzisiaj juz niezbyt uzasadniona.
:
: Prosze bardzo: dysk Conner 1.3 CFS:
: a) ustawiony na PIO0 - czas ladowania win95 - 37,9 sek
: b) ustawiony na PIO4 - czas ladowania win95 - 38,2 sek
:
: To akurat pewnie blad pomiaru, ale tak sie przedstawia rzeczywistosc
: pod win95 (zreszta juz podczas ladowania to slychac). :-(
: A tak swoja droga jestem bardzo ciekawy jak przy ladowaniu win95
: przedstawia sie stosunek: ilosc przeczytanych bajtow / czas ladowania
: systemu...

Juz mialem napisac na szybko odpowiedz, ale cos mnie tknelo i postanowilem
sprawdzic. Faktycznie - na Connerze czasy mam podobne, ale mam jeszcze
DrvSpace i chyba setke fontow corelowych - trudno porownac.

Uwaga nr. 1. Przynajmniej na moim komputerze, w trybach PIO0-3 transfer
  z dysku Connera jest taki sam - 2.9 MB/s (mowa oczywiscie o sysinfo,
  bo coretest pokazuje od 3 do 6 - nie dziw ze tryb PIO w ogole
  nie dotyka transferu). Trudno wiec, zeby cos takim testem zmierzyc.

Jak mialem wiec Caviarka 1.6 pod reka to testy powtorzylem. PIO0-3
zmienialo wyniki zarowno Coretesta jak i sysinfo.

I ku mojemu bezgranicznemu zdziwieniu, W95 laduje sie 13s (od 'win+enter'
do 'enter password)+6.5s, niezaleznie od PIO mode.

Kogo ten Bill zatrudnia, ze mu takie cuda wychodza? I co ten W95 (bo o 3.xx
podtrzymuje opinie, ze glownie transfer sie liczyl) wyprawia, ze sie
w ogole nie przejmuje dodatkowym opoznieniem?

P.S.1 Zwolennikow Caviarow informuje, ze w trybie PIO3 W95 dziala jeden
   raz. Przy wyjsciu cos zapisuje na dysk, i juz nie wystartuje, bo
   'Plik rejestru zawiera blad'. Odtworzenie rejestru bynajmniej nie pomaga,
   bo oczywiscie robi sie to pod W95, z blednym skutkiem.
   Odtworzenie bez GUI pomaga, ale oczywiscie na jeden raz.
PS2 To juz drugi Caviar (poprzedni to byl chyba 420, zupelnie inny
   komputer, etc..) ktory mi taki numer robi - przeklamuje po wysrubowaniu
   parametrow (6MB/s to ww ogole jakis parametr?). A widzialem ich ze trzy.
   Jak na dyski reklamowane jako szybkie, to chyba lekka przesada?
PS3. Poprzedni przypadek byl uczciwy - pod DOS tez przeklamywal. A tu nie -
   klamie tylko pod W95. Co W95 robi inaczej? Moze to PIO ustawiane w BIOS
   jest ignorowane? Ale nie - na PIO2 dziala poprawnie.
   Oj, chyba wyciagne plyte i sprawdze czy nie mam CMD640. Ale czy W95
   tez od niego cierpi?

PS4. Kto tu mowil ze instalacja jest latwa? Drugi raz to robie, drugi raz
   mam klopoty (fakt, moze mam kiepski komputer, ale do tej pory nie
   narzekalem). W95 odwzajemnia niechec?
   Chcialbym widziec jakiegos wiekszego lamera przy pracy - instaluje
   sie calkiem normalnie, potem restartuje, potem jescze raz restartuje,
   i juz w kolko "blad w Rejestrze". Winne oczywiscie PIO3.

Jarek.