Re: Zniklo 300 MB ...

Autor: Artur Lipowski (artur_at_tpg.krakow.pl)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 12:55:12 MET

Marcin Jackowski wrote:

> Ludzie kochani !!! Pomozcie !!!
> Otoz mam sprzet : Pentium100 z HDD 1,3GB i wszystko bylo by OK i w ogole w porzadku gdyby nie to ze ktoregos pieknego dnia ( kilka dni temu ) zorientowalem sie
> ok. 300 MB !!!. Co sie moglo stac ??? Czy to moze jest zwiazane ( szczerze mowiac tak przypuszczam ) z zainstalowaniem ( i posiadaniem ) WIN95 ????
> Jesli tak i nawet jesli nie to i tak prosze o wszelaka rade i pomoc !!!...
Wprawdzie temat byl juz prawdopodobnie poruszany na liscie, ale skoro tak prosisz 8-)
Jezli sie nie myle to wine za to ponosi system plikow typu FAT. Kazdy plik o
wielkosci wiekszej niz 0B zajmuje przynajmniej jeden klaster. Jezeli maz zalozona
jedna duza partycje lub partycje wieksze niz (bodajze) 504 MB to kazdy nawet
najmnieszy (np. 1B) plik zajmuje minimum 16kB (a moze nawet 32kB, nie chce mi sie
szukac w notatkach, ale idea chyba jest jasna).
Zalozmy, ze masz 20000 plikow na calym dysku i optymistycznie zalozmy, ze na kazdym
tracisz srednoi 8 kB (w przypadku klastrow 16kB) no to wychodzi, ze straciles w sumie
ok. 160MB.

--
Pozdrawiam,
Artur Lipowski