Re: Zniklo 300 MB ...

Autor: _- StryjO -_ (StryjO_at_ComArch.Krakow.PL)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 13:35:43 MET

On Wed, 13 Mar 1996 11:55:12 GMT, Artur Lipowski <artur_at_tpg.krakow.pl>
wrote:

>Wprawdzie temat byl juz prawdopodobnie poruszany na liscie, ale skoro tak prosisz 8-)
>Jezli sie nie myle to wine za to ponosi system plikow typu FAT. Kazdy plik o
>wielkosci wiekszej niz 0B zajmuje przynajmniej jeden klaster. Jezeli maz zalozona
>jedna duza partycje lub partycje wieksze niz (bodajze) 504 MB to kazdy nawet
>najmnieszy (np. 1B) plik zajmuje minimum 16kB (a moze nawet 32kB, nie chce mi sie
>szukac w notatkach, ale idea chyba jest jasna).
>Zalozmy, ze masz 20000 plikow na calym dysku i optymistycznie zalozmy, ze na kazdym
> [...]
Jest jeszcze jedna możliwoœć (prawdopodobnie sprawdziłeœ to ;-).
W Win95 jest tzw. Recycle Bin, do ktorego przesuwane sa kasowane
pliki, wiec sprawdz, czy przypadkiem te 300 MB nie siedza tam. Uwazam
jednak, ze prawdziwš przyczyna zostala wyjasniona przez mojego
przedmowce - ja tez mam dysk 1.275 GB i mam 270+ MB strat na 32 kB
cluster'ach (najwiecej, bo 60 MB na BC 4.51). Jedyna rada jest
podzielenie dysku na mniejsze partycje.
...bo wam dzis zaspiwa tryjo :
ojciec, wuj i StryjO
Kapela, a radosnie...