Re: WINDOWS95

Autor: Cezary Lagod (ciniek_at_alpha.im.pw.edu.pl)
Data: Wed 13 Mar 1996 - 12:38:19 MET

TOMASZ WITEK (TIWEK_at_ksinet.univ.gda.pl) wrote:
: Zastanawiam sie
: tylko czy jak dostana do napisania na drugi dzien prace na 20 stron
: to odpala TeX'a, a moze beda pisac pod vi :).

Moment , a to mozna inaczej ? Przeciez to chyba normalne, ze ci co uzywaja
TeX'a to beda tez pisac to w jakims porzadnym edytorze ( vi ). No moze byc
jeszcze emacs !
A tak na powaznie to jestes stracony dla
WYSIWYG ( zupelnie jak ja :) , ale nie oceniaj ludzi po sobie samym.
Przeciez to tylko lenistwo sprawia, ze wiekszosc ludzi uzywa jakis
Windows z Wordami itp . Ci ktorym chce sie troche wgryzc w TeX'a moga
zauwazyc, ze jest to troche lepsze niz Word ( masz troche wiecej kontroli
nad dokumentem, a i z formatem pliku nie ma klopotu :) Ale jak musisz szybko
sie czegos nauczyc , to przyznaje, Word'a mozna sie dosc szybko nauczyc. To
znaczy, ze siadziesz i wlasciwie od razu mozesz pisac. Za to w TeX'u troche
musisz sobie poczytac, a potem dopiero mozesz cos zrobic. Ale jak to ma
sluzyc profesjonalnym wydrukom, to musi byc troche skomplikowane !
Wiem, wiem . Dorwal sie gosciu do klawiatury i pisze co mu neuron mu na
palce przyniesie, ale z tego co wiem, to mozna uzywac TeX'a jako programu do
pisania pracy na drugi dzien, nawet 20 stronicowej. Po prostu kwestia tego
kto to bedzie pisal ( czy jakis laik - to bedzie pisal w Word pod MSWin,
jak bedzie czlowiek znal niezle TeX'a to naprawde moze go wybrac ).
Co do vi to tez nie moglem sie do niego przyzwyczaic ( ale to tylko wina
przyzwyczajen ). Do emacs'a jeszcze nie mialem czasu sie porzadnie zabrac,
ale widzialem jakie sztuki na nim sie wyrabia i to mi wystarczy, zeby go
uwazac za jeden z najleprzych edytorow ( mimo ze nie jest zgody z
WordStarem :) ).
No to tyle . Pozdrawiam !
                                Czarek

--
Cezary Lagod    C4, FTiMS, Warsaw University of Technology
                ciniek_at_alpha.im.pw.edu.pl or ciniek_at_voodoo.mikrus.edu.pl