Re: W co wlozyc P133?

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 18:06:53 MET

Radoslaw Poplawski napisal (-a) :
> Takie tanie ? We Wroclawiu widzialem assusteka za 800zl. W kazdym
> badz razie zaraz po kupnie plyty powinno sie ja zaupgradowac
> porzadnym BIOS-em, tj. MR BIOS-em (shareware - 15$, za to co oferuje
> dalbym dwa razy tyle). A przed kupnem plyty radze sprawdzic, czy jest
> on na liscie w serwerze MR (assustek oczywiscie jest).

Upgrade do MR-BIOSa tak ale jesli ktos koniecznie chce teraz uzywac Cx6x86
bo AWARDowski BIOS jeszcze ma pewne wady i z Cyrixem plyta czasami sie
wiesza. Wiecej plusow MRa nie widze a istotna wada jest brak wsparcia dla
NCR 810 (bootowanie z CD-ROMa jest juz w najnowszej beta wersji AWARDa do
TP4XE). Najbardziej polecam MR-BIOSa do plyt Intela bo daje kopa plycie i
jest duzo bardziej ciekawy i rozbudowany od oryginalnego Phoenixa.

> Mialem w domu taki cache synchroniczny. A asynchronicznego roznil sie
> cena (roznica ok. 10-20zl) i praktycznie niczym wiecej. Pod DOS-em
> byl szybszy, a pod WIN95 wolniejszy. Ale roznice byly tak minimalne,
> ze nie ma o czym mowic. Przypuszczam, ze z EDO jest podobnie.
> Czyli jesli ktos ma asynchr. to nic nie traci, a zyskuje dobra
> pizze. :))

Przesadzasz. Czym i jak miezyles wydajnosc plyt z/bez cache pipelined burst.
W testach aplikacyjnych jest przyrost o kilkanascie procent a w testach
ktore mierza transfer z/do pamieci/cache jest nawet przyspieszenie prawie
o 50%. Warto wydac pieniadze na cache pipelined burst tym bardziej, ze
doplata w tej chwili jest juz niewielka. EDO niestety daje GORA 1.5% do 2%
przyspieszenia. W/w fakty opieraja sie na intensywnych testach ktore
przeprowadzilismy u nas w firmie, nie sa wyssane z palca i mam je na
papierze.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl