Re: W co wlozyc P133?

Autor: Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 17:54:57 MET

> From: Piotr Sobczak <piotrs_at_tch.waw.pl>

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^< takie rzeczy slyszy sie tylko na gieldzie!
> Czy $243 za najszybsza plyte pentiumowa ASUS P55TP4N (z 256kB pipelined
> burst cachem) to duzo? Szybsze zdazaja sie Micronicsy ale sa jeszcze drozsze
> od ASUSow i czasmi sa z nimi jakies dziwne problemy.

Takie tanie ? We Wroclawiu widzialem assusteka za 800zl. W kazdym
badz razie zaraz po kupnie plyty powinno sie ja zaupgradowac
porzadnym BIOS-em, tj. MR BIOS-em (shareware - 15$, za to co oferuje
dalbym dwa razy tyle). A przed kupnem plyty radze sprawdzic, czy jest
on na liscie w serwerze MR (assustek oczywiscie jest).

> Np. firma Micron (jeden z najwiekszych producentow pamieci w Stanach) nie
> rozroznia pamieci synchronicznych od pipelined burst. U nich sa
> synchroniczne burst i synchroniczne pipelined burst. Roznia sie timingami i
> czesem dostepu (najszybsze sa te drugie) oraz trybem zapisu/odczytu danych
> (w/g katlogu Microna).

Mialem w domu taki cache synchroniczny. A asynchronicznego roznil sie
cena (roznica ok. 10-20zl) i praktycznie niczym wiecej. Pod DOS-em
byl szybszy, a pod WIN95 wolniejszy. Ale roznice byly tak minimalne,
ze nie ma o czym mowic. Przypuszczam, ze z EDO jest podobnie.
Czyli jesli ktos ma asynchr. to nic nie traci, a zyskuje dobra
pizze. :))

Radoslaw Poplawski
E-mail: point_at_infonet.wroc.pl (PL-litery: CP1250 lub ISO-8859-2)