Re: > 504 MB ??

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 19:19:45 MET

wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl (Wojciech Galazka) wrote:
>Czy rzeczywiscie kupno Tekrama ma sens? Czy ktos moglby opisac jego
>mozliwosci wyrozniajace go sposrod tanich sterownikow EIDE ?

zalezy.
wady:
1. na tekramie nie pojdzie ci cdrom atapi . w kazdym badz razie nie znam
   nikogo komu sie udalo takie cudo.
2. nie chodzi prawidlowo na wszystkich plytach, albo wogole nie chodzi, ale ...

zalety:
  jak ruszy, to jest odlot. dlaczego ?
1. sprzetowo obsluguje cache dysku. komputer moze sie powiesic,
   kontroler trzyma cache u siebie i dokonczy operacje zapisu.
2. poniewaz sam obsluguje ten cache, to kazde zadanie zapisu na dysk
   jest natychmiast potwierdzone jego zakonczeniem. dzieki temu
   procesor moze sie zajac czyms innym.
3. mozna z dwoch dyskow zrobic jeden dysk, widziany przez komputer
   jako jeden fizyczny. po co ? nie wiem :) (ech te LBA)
4. mozna zrobic sprzetowy mirror dyskow. niektorym sie to przydaje.

jak ktos chce sie bawic w ide, to byc moze tekram bylby i dobry.
ale takie zeczy scsi ma z definicji. (bez sumowania dyskow i mirrorow
zecz jasna, bo to inna spiewka :)