Re: Wojciek Piecek-kuzyn kaczora Donalda

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 01 Mar 1996 - 21:00:43 MET

Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl) wrote:
: On 27 Feb 1996, Jarek Lis wrote:
: > Bank? No, to jeszcze od biedy bym polecal. A teraz pare pytan:
: > 1) czy Optimusy, a wlasciwie dowolne inne komputery, poza pierwszymi dwoma
: > tygodniami maja wiekszy wspolczynnik uszkodzen?

: Wystarczy pierwsze dwa tygodnie, poza tym wspolczynnik giecia sie obudowy
: jest pewnie o dwa rzedy wielkosci wiekszy:))
: Pytanie za 100 pkt. W jakim celu OPsimus dostarcza garsc srub do kazdego
: komputera?

A czym przykrecasz naped CD?

: > 2). Czy roznica ceny przy tej ilosci komputerow nie wystarczyla by Wam
: > na trzymanie kilku zapasowych?
: Dwa optimusy sa sa drozsze niz jeden compaq, a tak mniej wiecej drugie tyle
: trzeba trzymac na stanie.

No, nazwa optimus pojawila sie dosc symbolicznie. Ale przy setce komputerow,
to watpie zeby naraz bylo wiecej niz 5 zepsutych. Co jest drozsze
101 compaqow czy 105 squadakow? (1 compaqa tez trzeba trzymac na wszelki
wypadek).

: > 3). Czy przy tej ilosci komputerow jest dla Was roznica, czy naprawa
: > trwa 5h (z dojazdem) czy dwa dni?
:
: Dwa dni ??? Ktory optimus naprawia z ta kosmiczna predkoscia ???
No nie wiem - Adax ma teoretycznie 3 dni, czasem nawet <6h.
Oczywiscie to sprawa marketingowa ile sie bedzie naprawialo.

: A roznica jest kolosalna.

E - watpie. Jesli stac Was na to, zeby jakies stanowisko dzien (5h) nie
pracowalo, to moze i nie pracowac drugi. A jak potrzebujecie koniecznie
komputer dla "bezrobotnej" to i tak trzeba miec jeden na skladzie.

: > 4). czy te Compaqi sa wystarczajaco kompatybilne ? (z powszechnie
: > uznanymi standardami oczywiscie).
:
: No to mnie rozbraja, na potrzeby stacji roboczych tak. OS/2 dziala tak,
: Linux dziala -tak. Netware dziala -TAK. Nawet NkrosoftWinDos Dziala.
: Co rozumiemy powszechne standardy - to co serwuje opsimus? He ?

Wiesz, kiedys np. compaqi mialy unikalna karte CGA, o 225 liniach
(25linii znakow na 9! wysoki kazdy). Taki Turbo Pascal sprawdzal np.
czy nie pracuje przypadkiem na compaq.
Pod Novelem do dzisiaj chyba znajdziesz pliki ibm$run.ovl i
cmpq$run.ovl, ktore sa uzywane przez rozne programy.
Z czym Ci sie 'cmpq' kojarzy?

: Stawiasz dwa komputery niby identyczne kompuetry opsimusa i procesor beda
: mialy ten sam. Za reszte glowy bym nie dal. Jesli kupujesz serie compaqa to
: przynajmniej bebechy sa takie same - o ile to upraszcza konfiguracje sieci.

Przyznaje racje - to jest zaleta duzych producentow. Kupujesz komputer,
jest dobry, wiec kupujesz 10 nastepnych, i one tez beda dobre, bo sa takie
same. Dlatego na samym poczatku mojego listu pisze 'Bank? to troche
rozumiem..'.

A wracajac do sieci, to juz nie jestem taki pewien czy 100 jednakowych
komputerow to wada czy zaleta. Z jednej strony, jak cos dziala, to dziala.
A z drugiej - jak cos nie dziala, to nic nie mozesz zrobic.

: > Czy probowales cos w nich zmieniac? Np.
: > streamer dolozyc, ....
:
: Niejednokrotnie, widze ze Compaqi znasz jedynie z opowiesci.
: Owszem jest "nikompatybilny" np. karta fastEthernet Intel Smart cos tam -
: dla ulatwienia dodam ze "oryginalne plyty intela" z optimusa tez nie sa
: kompatybilne z ta karta.

Znam jednego Compaqa. Wyglada jak stary dobry Mac - troche wyzszy monitor,
ze szczelina na dyskietce, gniazdkiem do klawiatury i innych badziewi.
Zapewne masz inne modele.
Ale to nie zmienia mojej opinii o "duzych" producentach - ich towar trzeba
najpierw bardzo dokladnie obejrzec, rozkrecic, i dopiero potem kupowac.
Oni uwielbiaja nietypowe rozwiazania. A to wlasna wtyczka do klawiatury,
a to specjalny uchwyt pod twardy dysk, wlasny rozstaw srub mocujacych,
etc.
Owszem - w banku moze to mniej przeszkadza - kupujecie 50, stawiacie w
okienkach i beda 5 lat staly, a moze i 10 bez najmniejszej zmiany.

Ale gdzie indziej bym nie postawil.
Adaxy, a nawet optimusy - o to sa prawie normalne skladaki i wiadomo ze
nie beda pozniej sprawiac klopotu.

: > : Compaq ma jeszcze jedna zalete, z reguly compaq ma nieco lepsze osiagi
: > : "wizualne" przy pracy z aplikacjami od "firmowych" skladanych komputerow
: > : takich jak "opsimus" lub adax. Nie chodzi mi o testy typu checkit i inne
: > : ale o wizualna szybkosc pracy aplikacji.
: > O, naprawde?
:
: No coz! Mowie o osiagach wizulanych czyli o odczuciach uzytkownika.
: WYdaje sie szybszy.

Nie jest to przypadkiem porownanie wylacznie z optimusami? Oni mieli
maniere nie wkladania w plyte cache'a, tudziez wtryniali Maxtory.
Optimusa dostawal u mnie klient tylko jak go wyraznie zamowil.
A na stwierdzenie "dlaczego on taki wolny" odpowiadalem "Pan chcial
Optimusa.".

: Wada compaqa - jest jego cena, z regoly nie sa to najnowsze konstrukcje itd
: itp. Jesli Compaq -kosztolaby tyle samo co opsimus, to ten zniknalby z
: rynku w 30 dni.

Hm, do prywatnego uzytku to Optimus jest u mnie na jednym z ostatnich
miejsc, ale jednak przed Compaqiem, HP, czy innymi markami.
Musialbym wyjatkowo dobrze obejrzec, zanim bym kupil.

Co innego faktycznie poczta czy bank.

Jaroslaw Lis