Re: Wojciek Piecek-kuzyn kaczora Donalda

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 01 Mar 1996 - 13:54:43 MET

On 27 Feb 1996, Jarek Lis wrote:

> Bank? No, to jeszcze od biedy bym polecal. A teraz pare pytan:
>
> 1) czy Optimusy, a wlasciwie dowolne inne komputery, poza pierwszymi dwoma
> tygodniami maja wiekszy wspolczynnik uszkodzen?

Wystarczy pierwsze dwa tygodnie, poza tym wspolczynnik giecia sie obudowy
jest pewnie o dwa rzedy wielkosci wiekszy:))
Pytanie za 100 pkt. W jakim celu OPsimus dostarcza garsc srub do kazdego
komputera?

> 2). Czy roznica ceny przy tej ilosci komputerow nie wystarczyla by Wam
> na trzymanie kilku zapasowych?

Dwa optimusy sa sa drozsze niz jeden compaq, a tak mniej wiecej drugie tyle
trzeba trzymac na stanie.

> 3). Czy przy tej ilosci komputerow jest dla Was roznica, czy naprawa
> trwa 5h (z dojazdem) czy dwa dni?

Dwa dni ??? Ktory optimus naprawia z ta kosmiczna predkoscia ???
A roznica jest kolosalna.

> 4). czy te Compaqi sa wystarczajaco kompatybilne ? (z powszechnie
> uznanymi standardami oczywiscie).

No to mnie rozbraja, na potrzeby stacji roboczych tak. OS/2 dziala tak,
Linux dziala -tak. Netware dziala -TAK. Nawet NkrosoftWinDos Dziala.

Co rozumiemy powszechne standardy - to co serwuje opsimus? He ?
Stawiasz dwa komputery niby identyczne kompuetry opsimusa i procesor beda
mialy ten sam. Za reszte glowy bym nie dal. Jesli kupujesz serie compaqa to
przynajmniej bebechy sa takie same - o ile to upraszcza konfiguracje sieci.

> 5). Czy probowales cos w nich zmieniac? Dysk zmienic na wiekszy,
> streamer dolozyc, ....

Niejednokrotnie, widze ze Compaqi znasz jedynie z opowiesci.
Owszem jest "nikompatybilny" np. karta fastEthernet Intel Smart cos tam -
dla ulatwienia dodam ze "oryginalne plyty intela" z optimusa tez nie sa
kompatybilne z ta karta.

> : Compaq ma jeszcze jedna zalete, z reguly compaq ma nieco lepsze osiagi
> : "wizualne" przy pracy z aplikacjami od "firmowych" skladanych komputerow
> : takich jak "opsimus" lub adax. Nie chodzi mi o testy typu checkit i inne
> : ale o wizualna szybkosc pracy aplikacji.
>
> O, naprawde?

No coz! Mowie o osiagach wizulanych czyli o odczuciach uzytkownika.
WYdaje sie szybszy.

Nie zamierzam tutaj az tak bardzo reklamowac comapq-a, poprostu sa to
spostrzezenia z pracy. Mialem okazje administraowac siecia zlozona z
Samych optimusow (20) jednak na server firma wybrala Comapaqa :). I wiem
cos o servisie optimusa i skladakach ktore on produkuje!?, nie! sklada!!
        Compaq (tez skladak) tylko wystepuje to roznica jakosci. O design
obudow nie wspomne. Compaq sie duzo lepiej na biurku prezentuje - jest
zdecydowanie cichszy.

Wada compaqa - jest jego cena, z regoly nie sa to najnowsze konstrukcje itd
itp. Jesli Compaq -kosztolaby tyle samo co opsimus, to ten zniknalby z
rynku w 30 dni.

Jarek
# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #