Re: SHUTTLE CMOS - POMOCY !!!

Autor: Pawel Nogas (pnogas_at_phys.amu.edu.pl)
Data: Fri 01 Mar 1996 - 13:45:33 MET

      Obawiam sie ze odlaczenie baterii niewiele pomoze poniewaz ta plyta ma
kosci DALLAS , ktore sa zaopatrzone we wlasny akumulatorek

> Racja, sprawdzilem dokladnie. Plyta daglasza ROM Checksum Error -
> powazna sprawa, a wszystko stalo sie po wgraniu nowego biosu.(sic!).
> Komputer chodzil jak slimak (ok. 10 razy wolniej) a po wyjsciu z setupu...
> Reszta jest milczeniem.

       Jak ja robilem u siebie upgrade BIOS-u mialem podobne objawy, ale
po poprawieniu danych w setupie wszystko zaczelo dzialac poprawnie. Przy
pierwszym bootowaniu komputer rzeczywiscie dzialal jak slimak, ale
zwiazane bylo to z faktem , ze nowy bios automatycznie ustawia rodzaj
cache procesora, i przy pierwszym bootowaniu mial ustawione write-th. ,
po powtornym zabootowaniu wszystko dzialalo juz poprawnie.

       Proponuje ci sprawdzic, czy wgrales wlasciwa wersje BIOS-u - jesli
masz plyte z obsluga myszy PS/2 powinienes uzyc wersji 433AUS26,
natomiast w przeciwnym razie wersji 433AUS25. Jesli uzyles niewlasciwej
wersji obawiam sie ze bedziesz mial klopoty z klawiatura.

       Sprawdz jeszcze czy upgrade biosu dokonales wlasciwym programem
- w zbiorze readme dolaczonym do bios-u na warp.mech.pk.edu.pl nie ma o
tym wzmianki, ale o ile mi wiadomo to w plytch HOT-433 montowane byly rozne
kosci FLASH i kazda z nich wymaga innego programu upgrade. Moja plyta
posiada kosci SST - i wowczas do upgrade nalezy uzyc programu
amiflash.com, a nie flash465.com.
Pawel Nogas irc: SPIDER_ email: pnogas_at_phys.amu.edu.pl
     I love work. It fascinates me. I could WATCH IT for hours.