Re: WaveTable (bylo: AWE32 i GUS)

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_lodz.pdi.net)
Data: Thu 11 Jan 1996 - 21:18:42 MET

art4_at_pdi.net (Marcin) wrote:

>Cos chyba nie tak z adresem, (the server does not have a DNS entry)
> ^^^^^^^^
> jakich probkach? wiecej niz 44.1 khz?
> ^^^^^^
> domyslam sie, ze masz na mysli szumy, ale
>jesli tak, to nie rozumiem skad ci sie braly jakiekolwiek szumy na
>GUSie, chyba ze podlaczales go do magnetofonu marki Kasprzak (?)

>Widzisz, chcialbym sie czegos dowiedziec o Ensoniqu bo tez cos o tym
>slyszalem, ale nic nie wiem na ten temat. Natomiast wiadomo mi, ze
>jak do tej pory GUS jest najlepsza karta 16bitowa.

Kiedys bylem przy tym jak w RADIU MANHATTAN testowano rozne karty
dzwiekowe. I najlepiej wsrod testow wtedy wypadl Turtle Beach (ale nie
pamietam jaki), pozniej stal AWE 32, a GUS plasowal sie w srodku.
Testowano parametry akustyczne do potrzeb montazu dzwieku. I GUSy
strasznie obcinaja wyzsze czestotliwosci. Duze znieksztalcenia
nieliniowe rzedu prawie 1% (a czasem nawet wiecej), szumy itp.

Fachowiec od dzwieku zakwalifikowal tylko AWE jako cos uzytecznego.

I prawda jest taka, ze jak mozna sobie porownac brzmienie dwoch kart
na dobrym sprzecie, to roznica jest wyczuwalna.

GUS jest najlpszym wyborem jesli chodzi o cene/mozliwosci i ma
wystarczajace mozliwosci do zabawawowych zastosowan, ale jakosci nie
daje niestety takiej jak niektore inne sprzety. A o jakosci decyduje
nie tylko czestotliwosc probkowania, czy ilosc bitow. Co z tego, ze
dzwiek mozna odtwarzac z rozdzielczoscia 16 bitow, skoro
znieksztalcenia przekraczaja w niektorych przypadkach 3-4 bity.

Ale do zabawy OK.

Michal
Michal Mosiewicz
mimo_at_lodz.pdi.net