Re: Konfiguracja Linuxa

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 28 Dec 1995 - 22:42:03 MET

Szymon Sokol napisal(-a) :
> No to rob jak uwazasz - ale nie kazdy jest developerem Linuxa :-) Ja
> w ogole nie uzywam jak dotad jader serii 1.3... I jedno w zupelnosci
> mi wystarcza.

A probowales puszczac moze linuxa na Pentium Pro? Bo ja wlasnie mialem te
przyjemnosc (?) i wniosek byl taki ze skok z kernela 1.3.45 do 1.3.49 to
krok w przszlosc - w wersji 45 widzial chipset Experimental w 49 juz Orion,
podobnie z parametrami procesora. Nie do pogardzenia jest tez obsluga
chipsetu pci na nowych plytach (najpierw po prostu chodzi, potem okazuje sie
ze jest blad i nast. wersja wylacza obsluge pewnych funkcji, potem jakis
spec spedzil 10 nieprzespanych nocy nad kernelem i jest nast. patch tym
razem naprawia programowo to co tamten sp... hard., i tak dalej ...).
A tak naprawde, juz wielokrotnie sie przekonalem ze dopiero Linux mowi mi co
naprawde siedzi w komputerze (slynny problem dyskow Caviar z dwoma roznymi
cache, ktore linux rozpoznaje z miejsca). Po prostu, warto instalowac nowy
kernel, nie zawsze w dzien po jego pokazaniu sie na rynku, ale co jakis
czas. Wiem ze jesli masz komputer ktory ma odbierac poczte i sluzyc -nastu
osobom do w miare stabilnej pracy (tzn. bez bajerow) to lepiej poslugiwac
sie najlepszym co istnieje tzn. 1.2.13, ale czasem warto zaglebic sie
w src ...

--
Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>