Re: Zmiana partycji

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 27 Dec 1995 - 19:06:30 MET

Seweryn Walentynowicz (seweryn_at_anatema.torun.pdi.net) wrote:
: Tomasz Finke writes
: > Musze stanac w obronie Stackera, ktorego uzywam od wersji 2.0.
: Ja tez jestem dlugoletnim uzytkownikiem Stackera, rowniez uzywalem wersji
: 2.0, 3.0 i obecnie 4.0 i mimo przeroznych manipulacji jestem bardzo dobrego
: zdania o bezpieczenstwie danych przechowywanych na takim dysku.

Hm, tez dluzszy czas uzywalem, i jednak pare zbiorow stracilem. Mechanizm
byl zawsze (2.0, 3.x) ten sam - w pewnym momencie dostaje 'Data Read Error'
w jakims pliku (pierwszy do wyrzucenia). Oczywiscie nosnik
fizyczny jest zdrowy ze az milo. I to jest pierwsze i ostatnie
ostrzezenie, bo dalsze operowanie na tym dysku tylko powoduje powiekszenie
ilosci blednych sektorow. Lekarstwo proste, acz bolesne - skasowac caly
wolumin i zalozyc na nowo. Nie udalo mi sie zadnym innym srodkiem wyleczyc.

Zdazylo mi sie to moze ze 4 razy przez jakies dwa lata, stracilem raptem
z 10 zbiorow, z czego jeden 'cenniejszy'. Pod koniec zaczalem
skosowac profilaktyke - raz na miesiac warto DiskTestem przeczytac
sobie caly skompresowany 'dysk'.

Podejrzewam, ze na skutek roznych przyczyn cos glupiego zaapisywalo sie
w srodek zbioru Stackera. To po pierwsze 'corruptowalo' dane, a w dodatku
Stacker podejrzanie sie rozjezdzal i nie tylko nie naprawial, a wrecz
pogarszal.

: Nie da sie
: tego powiedziec o doublespace, gdzie kilka razy bylem proszony o pomoc przy
: roznego rodzaju awariach, czasem bezskutecznie.

Na razie, [puk,puk] bez awarii, jesli nie liczyc jednej nie z winy MS.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |