Gdzie szukac info o programowaniu chipset-u?

Autor: Marek Michalkiewicz (marekm_at_i17linuxb.ists.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 27 Dec 1995 - 19:47:29 MET

Mam taka stara plyte 486SX/DX/DX2 20/25/33/40/50MHz 5V, VLB, AMI BIOS,
nazywa sie to UNI-486WB i ma chipset UNICHIP U4800VLX. Pytanie: gdzie
znalezc (jesli sie da) informacje o rejestrach tego chipset-u?

Konkretny problem jest nastepujacy: mam 4 MB RAM i Linux-a, a BIOS nie
ma opcji przerzucenia 384 KB na gore jesli nie korzysta sie ze shadow
RAM. Przy 4 MB te dodatkowe 384KB sa nie do pogardzenia... Moze to
tylko BIOS nie ma takiej opcji, ale chipset ma taka mozliwosc (moja
poprzednia znacznie starsza plyta 386SX-25 taka mozliwosc miala!)?

Moge wykorzystac 160KB (0xc8000-0xeffff) po ustawieniu ich jako
shadow z mozliwoscia zapisu za pomoca AMISETUP, ale to malo i wymaga
specjalnego patch-a. Ale moze chociaz po zaladowaniu Linuxa daloby sie
odblokowac zapis rowniez w obszarze BIOS-u - w koncu BIOS jakos musi byc
najpierw przepisany z EPROM do shadow RAM, a jak juz Linux sie zaladuje
to BIOS jest zbedny.

Z ta plyta i Linuxem mam jeszcze jeden problem: podczas dostepu do
dyskietki (lub streamera ftape) gubi co ktorys scan-code z klawiatury
praktycznie uniemozliwiajac prace. Wiem ze to plyta bo ktos jeszcze
ma taka plyte i ten sam problem, a nie ma go na dwoch innych maszynach
tutaj na uczelni. Tak z ciekawosci: czy ktos potrafi wyjasnic, jak to
sie dzieje, ewentualnie jak mozna byloby probowac to programowo obejsc?
Co ma klawiatura do sterownika dyskietek???
(problem jest we wszystkich wersjach: 1.1.xx, 1.2.13, 1.3.30, 1.3.45)

Pozdrawiam

Marek