Re: Klopoty z DOS-em

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl)
Data: Wed 27 Dec 1995 - 09:39:35 MET

> From: stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Stanislaw Jedrus)
>
> Jak chcesz odtworzyc tablice to jesli nie masz jej kopii
> to fdiskiem tworzysz identyczne partycje do tych, ktore miales
> i wszystko gra (no prawie wszystko bo na 90% szlag Ci trafi
> jedna trzecia plikow, nikt nie wie dlaczego, ale tak jest).

DOS-owy FDISK wyzerowuje boot record partycji, w ktorym sa zapisane
informacje np. o wielkosci FAT-u i glownego katalogu a przy okazji zdaje
sie, ze jeszcze cos sobie zamazuje.

Ja osobiscie zawsze wolalem posiedziec z kalkulatorkiem i recznie
stworzyc tablice partycji. (Zawsze potem mozna zapuscic NDD i sprawdzic,
czy sie nie pomylilem).

Zdaje mi sie, ze kiedys odzyskalem partycje extended za pomoca NDD.
Zakrzyczal, ze cos jest nie tak z tabela i jesli moge czytac wszystko
poprawnie to lepiej tego nie ruszac. Zrobilem wiec UNDO file i ... raz
sie zyje. Pomoglo.

Jesli juz wszystkie metody zawioda to moze uda sie odzyskac czesc zbiorow
wlasnie poprzez zalozenie fdiskiem identycznych partycji jak miales oraz
sformatowanie kazdego dysku logicznego - oczywiscie nastepnie trzeba
zrobic unformat. Ale uwaga! ta metoda sieje spustoszenie w danych.
Odzyskasz tylko czesc zbiorow i na dodatek nie bedziesz pewien czy sa
poprawne :(

 Slawomir Mateuszczyk            E-mail: S.Mateuszczyk_at_gazeta.pl
 Network Administrator           http://www.riviera.pw.edu.pl/~smateusz
 Maile z polskimi literami zakodowanymi w MIME/ISO-8859-2 mile widziane.