Re: Monitory 15''

Autor: Tomasz Tatar (tatar_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Fri 22 Dec 1995 - 12:23:05 MET

Witold Przygoda (ufprzygo_at_jetta) wrote:
: Jak o monitorach to ja mam takie pytanko.
: Mam HYUNDAI HL xxxx (ten cyfrowy 15").
: Od czasu do czasu obraz mu sie przebarwia
: nagle na niebieskawy, fioletowawy, czasem
: caly, a czasem pas... jak sie go lekko postuka,
: to jakby wraca do normy. Efekt ten pojawia sie
: np. jak poruszam wtyczka z tylu, ale tez sam, gdy monitor
: stoi i pracuje nie ruszany.

: Co tego typu (malo przyjemne) efekty oznaczaja,
: czy mam sie nimi nie przejmowac, czy moze odwiedzic
: serwis (monitor jest na gwarancji).

Podobno przebarwienia moga byc powodowane przez namagnesowanie sie maski
kineskopu. Drozsze monitory (wiekszosc 17-to calowych) maja przycisk
rozmagnesowujacy maske. Nazywa sie zwykle Degauss, czy jakos podobnie. Jesli
masz taki przycisk i rzeczywiscie usuwa on przebarwienie, to po klopocie.

Jesli przyczyna jest rzeczywiscie taka, to nie oznacza to uszkodzenia
monitora, ale wstapic do serwisu i tak nie zaszkodzi (niekoniecznie od razu
z monitorem). Moze cos zaradza...

--
Tomasz M. Tatar
tatar_at_student.uci.agh.edu.pl