Re: Plik .ps

Autor: Maciej W. Rozycki (prr09rm_at_loqi.elka.pg.gda.pl)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 20:54:12 MET

On 20 Dec 1995, Marcin Debowski wrote:

> Zeligowski Lukasz (mms011_at_loqi10.elka.pg.gda.pl) wrote:
> : Proponuje ghostscript. Jest na pewno na simtelu lub cica.
> : Mam osobiscie wersje pod Windows i chodzi fajnie.
>
> owszem, ale:
> - nie ma to to dolaczonej zadnej rozsadnej dokumentacji (zadawalem w tej
> grupie pytanie o jakiejs docs dla gs i dostalem 0 odpowiedzi)
> - drukuje jak leci (nic nie wiem o odd i even)
> - jak zabraknie papieru (wlasnie na DJ500) to albo drukujesz od poczatku
> albo recznie wycinasz z dokumentu strony co juz wydrukowales.

 Proponuje w takiej sytuacji wyposazyc sie w "shell" do Ghostscripta
znany pod nazwa GhostView (X-win) lub GSview (MSwin). Wiekszosci ustawien
dokonuje sie za pomoca menu i/lub przyciskow, program zas sam wywoluje
Ghostscripta z odpowiednimi parametrami.
 Jesli chodzi o drukowanie wybranych stron, to plik *.ps musi zawierac
komentarze w standardzie Adobe (tzw. DSC -- nie pamietam rozwiniecia
skrotu) opisujace rozmieszczenie stron, domniemany format papieru, itp.
W takiej sytuacji mozna wydrukowac dowolne, wybrane strony. W przeciwnym
wypadku mozliwe jest wydrukowanie jedynie calego dokumentu -- shell nie
ma mozliwosci rozpoznania granic stron (nie wiem, czy jest to w ogolnym
przypadku mozliwe).
 GhostView i GSview powinny byc dostepne w tych samych miejscach co
Ghostscript.

 Pozdrawiam.

+ Maciej W. Rozycki + current e-mail address: +
+ Technical University of Gdansk, Poland + prr09rm_at_loqi.elka.pg.gda.pl +
+ To get my PGP key: "finger -l prr09rm_at_loqi04.elka.pg.gda.pl". +