Re: Konfiguracja Linuxa

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 19:42:29 MET

Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
> Stosuje. Mam dosc recznego kopiowania nowych wersji jadra,
> wstukiwania dziesiatek numerkow i ciaglego edytowania /etc/lilo.conf.
Ja osobiscie nie lubie tego typu skryptow. Jak cos sie schrzani to
nawet nie wiadomo kogo bic. Na ogol to wszystko dziala na typowych
konfiguracjach a przyjdzie nowa wersja i ktos cos zmieni i amba.
Jak sam zmienie cos w configu to przynajmniej wiem co zmienilem
i potrafie sie zabezpieczyc przed ewentualnymi skutkami niedzialania.
I dotyczy to nietylko lilo. Co do X-config-a to watpie zeby to wogole
mialo szanse kiedys realnie dzialac biorac pod uwage ilosc dostepnych
na rynku kart graficznych (z tym maly problem, bo mozna ustawic niski
tryb nawet na nieznanej karcie) i ilosc dostepnych monitorow
(ja instalowalem X u dwoch osob i u obu musialem sie caly wieczor bawic
w konfigurowanie monitora bo choc jeden i drugi ma dosyc znane firmy
to zadnego z nich nie bylo w liscie chodzacych monitorow. Teraz dzialaja
ale nie wierze ze cos moze ustawic te parametry automatycznie bo sa
na tyle odbiegajace od standardu ze musial by to byc czarodziejski skrypt).

                                Stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl