Re: drugi i trzeci HDD

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 23:31:24 MET

On Tue, 19 Dec 1995 21:44:09 +0100 you wrote:

>To jest bardzo wazne - koniecznie podaj zrodlo !!!!!!!

Oczywiscie ze jest cholernie wazne, i bardzo grozne wlasnie w zwiazku
z brakiem jakichkolwiek ostrzezen: czas uplywa, dane maja coraz wiecej
bledow, i nikt nie wie skad sie biora. Podejrzewa sie programy, tracac
czas i nerwy, nie mowiac juz o samych danych, ktore przeciez w niektorych
zastosowaniach sa warte miliony dolarow a nawet ludzkie zycie.

Bylo to przed circa miesiacem bardzo ostro dyskutowane na grupach
i listach OS/2 (o ile mnie pamiec nie myli Linux'a i BSD rowniez)
Blad jest w CMD640 i w innym (mniej popularnym) chipsecie EIDE.
Wyprodukowano juz programy testujace EIDE (mialem taki do OS/2),
ktore byly w stanie wychwycic ten blad (z tym ze z gory zaznaczali,
iz program nalezy zapuscic na 24h i ze nawet jak pokaze 0 bledow to
jeszcze nie znaczy, ze tego bledu nie ma)

Sa juz drivery do WARPa umozliwiajace bezbledna prace na takim
chipsecie, jednak kosztem osiagow, bo odbywa sie to za pomoca
pewnego rodzaju "serializacji" dostepow (tzn. operacji r/w)

Poniewaz kupilem ostatnio nowa plyte z EIDE UMC "na pokladzie"
a chipset UMC ze wszystkich testow jakie robiono po tym odkryciu
wychodzil zwyciesko, wiec przestalem sie sprawa interesowac. Tym
samym nie moge Wam od razu odpowiedziec.
  Dzis po'z'na~ noca~ pogrzebie~ w internecie i doniose Wam gdzie mozna
znalezc jakies dobre materialy na ten temat. Pamietam, ze bylo nawet
zrobione z tego calkiem fachowe FAQ.

Pozdrawiam

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org