Re: HDD Compresion

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 23:40:55 MET

On Tue, 19 Dec 1995 21:52:41 +0100 K.A.R.P.I.O. wrote:

>ja jedynie moge powiedziec, ze odradzam wszystkim kompresowanie dyskow,
>bo ma to fatalny wplyw na wydajnosc komputera i ilosc dostepnej pamieci.
>sa tez problemy z niektorymi programami no i wiele osob uwaza, ze jest to
>conajmniej niebezpieczne (nie wiem czemu - mi dysk skompresowany padl
>calkowicie tylko dwa razy)

   Zgoda, lecz z jednym wyjatkiem: w systemach z IFS mozna zupelnie
bezpiecznie zrobic sobie partycje ze skompresowanym systemem plikowym,
gdyz nie odbywa sie to przez utworzenie ogromnego pliku w ktory sa
mapowane wszystkie pliki podlegajace kompresji, lecz kazdy plik jest
kompresowany osobno. W razie jakiegos padu - szkody sa nie wieksze niz
przy padzie na normalnym file systemie.
   Uzywalem takiego czegos pod OS/2 i uwazam ze jest to niezle.
Bezpieczniejsze od Stackera czy innych dublespacy ( <- czytac jak napisane)
a jesli chodzi o wplyw na osiagi, to jest on nieistotny kiedy wie sie
co w takim IFS umiescic. (oczywiscie te pliki ktore zajmuja w q...e
miejsca, a rzadko sie do nich zaglada)
   Przestalem tego uzywac, gdyz wersja shareware'owa dziala 1 miesiac,
a rejestracja byla moim zdaniem za droga. Zamiast tego kupilem nowy
850 MB i wszystkie kompresory mam w ... glebokim powazaniu.
   Pisze o tym wszystkim jedynie ze wzgledu na pierwotne pytanie tzn.
w referacie na temat technik kompresji powinna sie znalezc wzmianka
o tym rozwiazaniu.

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org