Re: Kamyczek do ogrodka Microsoftu

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 12:07:18 MET

In <4b5tkp$t5u_at_hades.polsl.gliwice.pl>, stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl (Stanislaw Jedrus) writes:
>Niby tak, ale po prostu aplikacje dla Win 3.1 w wersji polskiej powstaly
>niezalznie no i przypadkiem wyprzedzily system (niewiele skadinad).
>Co do samego DOS-a to nie widze co tu polonizowac.
>Moze komunikaty typu 'Drive no longer exist' na 'Dysku juz nie ma'
>Jestem za. Wyobrazam sobie tabuny wystraszonych polski samoukow komputerowych.
>:))))

Popieram :) Po takim komunikacie na maszynie szefa, bedzie latwiej zazadac
podwyzki za administrowanie systemem. Nie bedzie juz oponowal...

>Zas co do NOVELL-a to smiem watpic czy np polecenie map czy jakies inne
>bedzie pani Kasi potrzebne raz w zyciu (przewaznie firma jak instaluje
>NOVELL-a to bierze na etat sysopa).

Zgoda. I o tym wlasnie mowilem.

>Takie podejscie jest dla mnie sluszne jedynie w przypadku systemow
>niekomunikatywnych lub admnistrowanych wylacznie przez ludzi znajacych
>sie na tym. W przypadku gdy OS/2 w swoj manual ma praktycznie caly
>w wersji elektronicznej to nie wyobrazam sobie przecietnego uzytkownika
>w roli czlowieka, ktory ma ten system zainstalowac, a potem go uzywac
>jesli on nie zna angielskiego.

I tu sie mylisz. IBM spolonizowal system, ale juz nie manuale :( Jak widac
wiec, nie sa az tak troskliwi o niedoswiadczonego uzytkownika.

>W momencie, w ktorym IBM przyjal sobie
>wszystkie operacje na plikach z poziomu menu okienkowego to jest nie do
>przyjecia sytuacja najpierw aplikacja a systemem zajmiemy sie kiedys tam.
> Stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl

Ale w takiej sytuacji system bedzie teraz trwal bez kupujacych (na duza skale)
bo nie ma do niego spolszczonych aplikacji. Natomiast uzytkownicy MS Office,
ktorzy teraz jeszcze moga pracowac pod WIN-OSem za chwile juz nie beda
mogli (Office 95) i porzuca ten system na rzecz WIN'95 a w dodatku
beda zywa antyreklama systemu: "chcieli byc lepsi, a teraz wracaja
jak synek marnotrawny...".

Pozdrawiam,

Jacek

    _/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/_/ Jacek Pietraszek
  _/ _/ _/ _/ e-mail: pmpietra_at_mech.pk.edu.pl
 _/ _/ _/ _/ pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl
_/ _/ _/ _/ voice: ++48 12 480555 ext.3480
 _/_/_/ _/_/_/ _/ fax: ++48 12 484436

Cracow University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
31-864 KRAKOW, Al.Jana Pawla II 37, POLAND